درخواست بنی گانتس برای انحلال کنست

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی خواهان انحلال پارلمان این رژیم شد.

کابینه افراطی و راستگرای بنیامین نتانیاهو باعث تعمیق اختلافات در سرزمین‌های اشغالی میان سیاستمداران و نیز بدبینی و تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها به دلیل مواضع دولت وی شده است. اکنون سران سایر احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی به دنبال سودجستن از این مسئله به نفع خود هستند. 

به گزارش ینی شافاک، بنی گانتس، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) خواستار منحل شدن کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی شد. 

گانتس در بیانیه‌ای که در این زمینه منتشر ساخته، آورده است: «دولت (کابینه) نتانیاهو شایستگی اداره اسراییل را ندارد. نتانیاهو باید کنست را منحل کرده و کشور (اشغالی) باید به سمت انتخابات حرکت کند؛ اقدامی که می‌تواند باعث اتحاد در جامعه شود.» 

وی افزود: اکنون ثابت شده است که اسراییل توسط افراط گرایان تسخیر و اداره می‌شود. این در حالی است که میانه رو‌ها در دولت (کابینه) ائتلافی نتانیاهو سکوت پیشه کرده اند. 

درخواست وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی پس از آن انجام می‌شود که طرح اصلاحی کابینه نتانیاهو برای بازنگری در قوه قضاییه و در راس آن کاهش اختیارات دیوان عالی این رژیم باعث خشم عمومی و انجام تظاهرات گسترده در سرزمین‌های اشغالی شده است. 

حزب متحد ملی که گانتس نماینده آن در کنست است بار‌ها به دلیل این طرح با حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در پشت در‌های بسته اقدام به برگزاری جلسه و مذاکره کرده بود. اکنون دو طرف به توافقی نزدیک شده اند که براساس آن تمامی قوانین مربوط به بازنگری در قوه قضاییه به مدت ۱۸ ماه متوقف می‌شود.

نظام سیاسی رژیم صهیونیستی پارلمانی بوده و هر حزبی که موفق به کسب اکثریت کرسی‌های کنست شود کابینه را تشکیل می‌دهد. با این حال، در بیشتر موارد به دلیل ناتوانی احزاب در کسب اکثریت مطلق، کابینه های ائتلافی در سرزمین‌های اشغالی روی کار می‌آیند که حاصل ائتلاف میان دو یا چند حزب سیاسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار