معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم خبر داد

اسکان بیش از ۱۹۵ هزار زائر اربعین حسینی در قم

مقیمی گفت: در روز‌های منتهی به اربعین حسینی بیش از ۱۹۵ هزار زائر اربعینی در اماکن مختلف پیش‌بینی شده در قم اسکان داده شده اند.

 ابوالقاسم مقیمی،معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم  با اشاره به حضور خیل عظیم عاشقان امام حسین (ع) از استان قم در حماسه اربعین حسینی اظهار داشت: طبق اعلام سامانه سماح و آمار‌های اعلام شده از سوی مرز‌های مختلف کشور، بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان قم برای عزیمت به راهپیمایی و حماسه بزرگ اربعین حسینی از مرز‌ها به مقصد کربلای معلی خارج شده‌اند.

او افزود: از ابتدای ماه صفر و در ایام اربعین حسینی تاکنون، بیش از ۱۹۵ هزار نفر در استان قم و در حرم مطهر بانوی کرامت، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه، امامزاده شاه جمال (ع)، مساجد و حسینیه‌ها، مدارس و بوستان‌ها و... اسکان داده شده‌اند که حدود نیمی از این آمار متعلق به زائران خارجی و اتباع است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم تصریح کرد: با توجه به اینکه استان قم محور مواصلاتی با ۱۷ استان است، تا این لحظه حدود ۳ میلیون وسیله نقلیه برای عزیمت و یا برگشت از عراق در استان قم تردد داشته‌اند.

جانشین ستاد اربعین قم ادامه داد: با هدف تسهیل حمل و نقل زائرین به مرز‌ها و بازگشت آنان، تمهیدات لازم توسط پایانه‌های مسافربری و اداره کل راهداری استان صورت گرفته و نظارت مستقیم بر نرخ بلیت‌ها نیز حاکم است که تا کنون بیش از ۶۰ هزار بلیط اتوبوس به فروش رسیده است و ۱۸۶۶ سرویس اتوبوس به مرز‌ها اعزام شده‌اند.

او اضافه کرد: همچنین بیش از ۵۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری جهت حمل و نقل زائرین از حد فاصل مرز مهران تا پایانه‌های مسافربری استان‌ها اختصاص داده شده و تعداد قابل توجهی موکب در مرز‌ها و در مسیر رفت و برگشت زائران توسط استان قم برپا شده است.

مقیمی با اشاره به آمار گیرنده‌های مخابراتی اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول مستقر در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: از شروع ایام اربعین تاکنون بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر به زیارت این دو مکان مقدس مشرف شده‌اند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم با اعلام اینکه مدیریت مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در قم با محوریت مجموعه‌های مردمی است، ابراز کرد: ما در استان مفتخر به حضور و حمایت خیرین و مجموعه‌های مردمی هستیم که موجب رونق هرچه بیشتر روضه‌های اهلبیت (ع) می‌شوند و دستگاه‌های اداری و اجرایی استان در امور اربعین، نقش حمایتی و پشتیبانی از مجموعه‌های مردمی را عهده‌دار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار