تحلیف کارآموزان وکالت و کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی در تبریز

آیین تحلیف ۳۷۴ کارآموز وکالت و ۱۹۲ کارشناس رسمی دادگستری آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

در آیین تحلیف ۳۷۴ کارآموز وکالت و ۱۹۲ کارشناس رسمی دادگستری آذربایجان شرقی سوگند یاد کردند که در چهارچوب قوانین در مسیر اجرای عدالت و احقاق حق به دور از اغراض شخصی تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به شان و جایگاه بسیار رفیع وکالت گفت: وکلا باید تلاش کنند این جایگاه را به جایگاه معنوی تبدیل کنند و در عمل نشان دهند که دنبال کسب و کار نیستند.

آقای خلیل اللهی وکلا را به پایبندی به سوگندنامه و امانتداری توصیه و تصریح کرد: دستگاه قضایی وکلا را در مقابل خود نمی‌بیند بلکه وکالت را مکمل امر قضا می‌داند.

وی یادآور شد: وکلا می‌توانند تشکیلات قضایی را در رسیدن به یکی از اهداف عالیه خود که کاهش پرونده‌های ورودی و جلوگیری از اطاله دادرسی است کمک کرده و بسیاری از مشکلات را با مشارکت در صلح و سازش و میانجیگری حل کنند.

وی همچنین کارشناسان رسمی دادگستری را افراد مورد وثوق قضات و نظرات آن‌ها را مبنای رای صادره قضات خواند و از آنان خواست با دقت در بررسی و ارائه نظرات کارشناسی و مستدل و اقناع قضات به اجرای عدالت در جامعه کمک کنند.

آقای عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه هم از وکلا به عنوان بازوان توانمند اجرای عدالت یاد و به آنان توصیه کرد ضمن پیگیری رویه‌های قضایی با حضور در محاکم و مطالعه پرونده‌های قضایی اشراف خود را به قوانین وکالت بیشتر کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار