سرپرست مجلس تعزیه «شهادت امام رضا (ع)»

ظهور ظرفیت‌های تازه با سوگواره ملی عاشورا امکان پذیر است

کرمانی از این که برگزاری نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا زمینه را برای ظهور ظرفیت‌های تازه در هنر تعزیه فراهم می‌کند، سخن گفت و این رویداد را تریبونی برای رساندن صدای هنرمندان تعزیه برشمرد.

کرمانی از شرکت کنندگان راه یافته به مرحله نهایی نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا که تجربه حضور در رویداد‌های مختلف را در کارنامه اش دارد، تعزیه را هنری پر جاذبه می‌داند و بر این باور است که باید از فرصت برگزاری این رویداد استفاده و فرهنگ ائمه را به نمایش و مخاطب را با این هنر همراه کنیم. 
 این هنرمند که از استان قم در این سوگواره شرکت کرده است، با اظهار تاسف از این که جوان‌ها میدانی برای عرضه هنر تعزیه ندارند و سوگواره‌هایی از این دست سبب می‌شود تا جوان‌ها ترغیب شده و پای کارآمده و از این طریق ظرفیت‌ها و استعداد‌های بیشتری شکوفا و به منصه ظهور برسد، سخن گفت و بر ضرورت تداوم چنین رویداد‌هایی تاکید کرد.
 «کرمانی» که سال هاست دستی در هنر تعزیه دارد و از محضر اساتید این عرصه بهره برده است، برگزاری سوگواره را بهترین فرصت برای تبیین و توسعه فرهنگی دینی بیان کرد و گفت: تعزیه هنری ملی، دینی و نمادی از همنشینی زیبای هنر و دین است که متاسفانه مورد بی مهری متولیان قرار گرفته است. 
سرپرست مجلس تعزیه «شهادت امام رضا (ع)» با بیان این که این رویداد تریبونی است تا صدای هنرمندان تعزیه شنیده شود، اظهار داشت: اگر این رویداد‌ها در غیر از این ایام برگزار شود، به طور قطع هنرمندان تعزیه بهتر و با فراغ بال بیشتری می‌توانند در چنین سوگواره‌هایی حضور پیدا کنند و خوش بدرخشند.
 «کرمانی» بر ضرورت بهره گیری از معین البکا (رهبر گروه) به منظور هدایت و سرپرستی گروه تاکید کرد و تحقق این امر را در تقویت هنر تعزیه و تعزیه خوان‌ها و رفع آسیب‌های احتمالی موجود موثر دانست.
 این تعزیه خوان قمی گفت : متاسفانه کمتر شاهد چنین اتفاقی در سوگواره‌ها هستیم و همین مسئله باعث کم رنگ شدن این دست از تعزیه‌ها شده و به تکرار می‌رسیم.
او گفت : توجه به اجرای تعزیه‌های کم‌تر خوانده شده، باید دردستور کار تیم اجرایی سوگواره‌ها قرار بگیرد.
بر اساس این گزارش، نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا از شانزدهم تا نوزدهم ماه جاری به میزبانی خراسان شمالی و با حضور ۲۱ اثر راه یافته به مرحله نهایی در بخش تعزیه برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.