برگزاری آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در چهارمحال و بختیاری + فیلم و عکس

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی همزمان با سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد و مردم در این آیین اقدام به برگزاری مراسم سوگواری، سینه زنی و تعزیه خوانی می‌کنند.

حماسه اربعین حسینی نماد اقتدار و اتحاد مسلمانان است و مسلمانان با شرکت پرشور و شعور در مراسم پیاده‌روی اربعین ضمن نشان دادن ارادت به ائمه اطهار (ع)، عزت و اقتدار مسلمانان را به نمایش می‌گذارند.

اما در این میان هستند کسانی که به هر دلیلی از شرکت کردن در این اجتماع بزرگ جا ماندند به همین دلیل پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی همزمان با سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد و مردم در این آیین اقدام به برگزاری مراسم سوگواری، سینه زنی و تعزیه خوانی می‌کنند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: امسال همزمان با سالروز اربعین حسینی، در ۴۲ نقطه در شهر‌ها و روستا‌های این استان پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید 


حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی اظهار کرد: با توجه به اینکه همه مردم و دوست‌داران اباعبدالله الحسین (ع) توفیق حضور در راهپیمایی عظیم اربعین و تشرف به کربلای را نیافته‌اند و طبق رسم هر سال، آیین پیاده‌روی عاشقان حسینی با هدف عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت سید الشهدا برگزار می‌شود.

وی افزود: در همین ارتباط عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت صبح امروز ۱۵ شهریورماه همزمان با اربعین حسینی در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری در قالب هیات‌های عزاداری به سمت بقاع متبرکه و گلزار شهدا حرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین بیش از ۱۰۰ موکب با هدف پذیرایی از دلدادگان حسینی در مسیر‌های پیاده‌روی پیش بینی شده است.

خدمات رسانی در موکب جاماندگان اربعین در لردگان
 
پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرکرد
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار