نماینده ولی فقیه در کردستان:

روحانیون و ماموستایان باید دیده‌بان باشند

حجت الاسلام پورذهبی گفت: روحانیون و ماموستایان باید دیده‌بان باشند تا جایگاه ارزشی خود را در جامعه از دست ندهند.

 نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در همایش پرچمداران دین و اندیشه که با حضور روحانیون شیعه و سنی کردستان در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار داشت: روحانیون نباید بدون آگاهی به مسائل کشور و واقعیت‌ها صحبت کنند؛ بنابراین داشتن آگاهی، صبر و حوصله و تلاش برای توسعه کشور ضروری است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی با بیان اینکه در بحث تبیین با سه پدیده مواجه هستیم، افزود: در جامعه اتفاقاتی می افتد که بخشی از واقعیت ها بیان و بخشی تحریف می شود که باید با تبیین، برای جامعه روشنگری کرد.

او یادآور شد: دشمنان و برخی از عوامل آنان دائم از فرار نخبگان از کشور صحبت می کنند؛ اگر اینگونه است، پس موفقیت‌های کشور در بحث موشکی یا بخش های دیگر نتیجه زحمات چه کسانی است؟

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه دستاوردهای نظام دستخوش تحریف شده است، اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی، دستاوردهای زیادی به دست آمده که باید اطلاع رسانی شود.

او افزود: دستاورد‌های نظام دستخوش تحریف شده است، دستاورد‌های بسیار بعد از انقلاب باید اطلاع‌رسانی شود که در این زمینه عملکرد موفقی نداشته‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان کرد: اخراج اساتید و فرار نخبگان از موضوعاتی است که امروز دشمنان روی آن مانور می‌دهند، اما جای سوال دارد اگر فرار نخبگان صورت گرفته، چطور در حوزه موشکی و هسته‌ای و عرصه‌های علمی به این مقطع از اقتدار دست پیدا کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: بعضی سبک زندگی‌شان تغییر یافته است برای مثال اکثر قریب به اتفاق نمایندگان مردم در مجلس حتی بعد از پایان دوره نمایندگی در تهران زندگی می‌کنند این را نمی‌توان فرار مغز‌ها تعبیر کرد.

او خاطرنشان کرد: گرچه در مواردی شاید فرار مغز‌ها هم اتفاق بیفتد، اما خیلی‌ها به خاطر امکانات و حقوق بیشتر مهاجرت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: الان بیش از ۲ هزار ماموستا در سطح استان داریم که تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی آن‌ها به ویژه تامین مسکن در قالب مختلف انجام گرفته و دنبال می‌شود.

به گفته پورذهبی، ۱۴ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مستضعفان از دستاورد‌های انقلاب اسلامی احداث شده است چرا این دستاورد‌ها بیان نمی‌شود، نباید افرادی که بند ج آنان قرمز بوده و نتوانسته‌اند از تسهیلات و امتیاز مسکن ملی بهره‌مند شوند اعتراض کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان از تخریب به عنوان دیگر برنامه دشمنان نظام نام برد و گفت: برخی‌ها مدعی هستند که در کشور اختلاس و فساد هست، اما آیا این‌ها به رهبری، وزرا و ... می‌چسبد؟ شاید کارمندی یا افراد عدیده‌ای دچار این تخلف شوند، اما همه که اینکاره نیستند.

او با بیان اینکه ایران در رتبه ۱۷ علمی قرار دارد و پیشرفت‌های زیادی کرده‌ایم، اما آیا این‌ها بیان می‌شود؟ گفت: ایجاد تردید از اهداف دشمنان است و برای رسیدن به این هدف دست به بیان هر مطلب غیرواقعی می‌زنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: تورم در کشور بالا است، تورم ۴۶ درصدی رقم بالایی است، اما نسبت به گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است و دولت در بخش‌های مختلف از جمله دیپلماتیک به صورت شبانه‌روزی در تلاش است سومین سفر رئیس‌جمهور به کردستان در پیش است این تلاش‌ها و اقدامات باید اطلاع رسانی و تبیین شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی، آگاهی، اشرافیت به مطلب و بررسی و در نظر گرفتن ابعاد در سخنرانی‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: روحانیون و ماموستایان باید دیده‌بان باشند تا جایگاه ارزشی خود را در جامعه از دست ندهند.

او افزود: روحانی ما باید مطالعه داشته باشد و قبل از هر سخنرانی جنبه‌های مختلف موضوع را بشکافد و آگاهی خود را بالا ببرد و در مسیر رسیدن به هدف و انجام رسالت تلاش کند.

دشمن مدام در تلاش است وحدت و انسجام کردستان را خدشه‌دار کند 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: به جهت همکاری خوب مسئولان استانی و مجموعه نیرو‌های مسلح، برنامه‌های خوبی در کردستان برگزار می‌شود و این همایش یکی از برنامه‌های خوب استان است.

سردار امان‌الله گشتاسبی اضافه کرد: اعلام همبستگی، وحدت و انسجام شیعه و سنی کردستان در دفاع از انقلاب و کشور از اهداف برگزاری این همایش است که امروز این انسجام و وحدت در کردستان نمود عینی دارد.

او ادامه داد: دشمن مدام در تلاش است وحدت و انسجام کردستان را خدشه‌دار کند که این همایش و جمع‌شدن روحانیون شیعه و سنی در کنار هم پاسخی محکم به دشمنان است.

سردار گشتاسبی عنوان کرد: دشمن در ۴۴ ساله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرده تا این انقلاب که برگرفته از تعالیم اسلامی است را با مشکل مواجه کند.

به گفته او، انقلاب اسلامی که الگوی مقابله با دشمنان است دائما مورد هجمه قرار گرفته و آن‌ها در تلاش هستند تا در انقلاب که حاصل تلاش و مجاهدت رزمندگان و ملت ایران است، انحراف ایجاد کنند.

سردار گشتاسبی تصریح کرد: امروز باید عزم و همت ما برای سه اصل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی باشد که امام به خوبی آن را تبیین کردند.

او با طرح این سوال که در کجای دنیا سراغ داریم که یک نظام جهاد و انقلاب کند تا حاکمیت اسلامی حکمفرما شود، گفت: انقلاب ایران جدای از حاکم‌کردن اسلام و قرآن، برای انسان‌ها و کشور‌های آزاده و آزادیخواه هم به الگویی شایسته تبدیل شده است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: کسانی تلاش می‌کنند مردم کردستان را انقلاب جدا کنند، در حالیکه مردم کردستان در تمامی برهه‌ها ثابت کرده که وفادار به انقلاب هستند و همواره پشتیبانی خود از انقلاب و حاکمیت را اعلام کرده‌اند.

سردار گشتاسبی با اشاره به شهادت بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ از مردم کردستان در راه دفاع از انقلاب، خاطرنشان کرد: در تمامی نقاط کردستان ذکر و یاد شهیدان است و این بیانگر حمایت مردم کرد از انقلاب و کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.