۹۸ درصد بذر محصولات کشاورزی در داخل کشور تولید می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سالانه ۹۸ درصد بذر محصولات زراعی در داخل تولید می‌شود که براین اساس از خروج یک میلیارد ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

آقای سیدمجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید ۵۶۰ هزار تن بذر در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: سالانه با تولید ۹۸ درصد بذر محصولات زراعی از خروج یک میلیارد دلار ارز کشور جلوگیری می‌شود.

او با ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت مردمی با عنوان روایت خدمت با شعار وعده، وفا افزود: این نمایشگاه در معرفی دستاوردهای سازمان نقش بسزایی داشته است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به معیشت مردم گفت: تاثیر سازمان تات در تامین غذای سالم، سفره مردم و امنیت غذایی بسیار حایز اهمیت است.

خیام‌نکویی با اشاره به معرفی محصولاتی که قابلیت دانش‌بنیانی دارند، در افق ۱۰ ساله گفت: سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی از هر عاملی که موجب ارتقای بهره‌وری شود، استقبال می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۸:۲۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
حالا اگر قیمت بدین میبینیم اگر 98 درصدی که تولید می کننین وارد کنین و دو درصدی که وارد می کنین تولید بکنین خیلی بهتر است. یعنی ارزش اون 2 درصد از کل این 98 درصد بیشتر هست تقریبا مثل دارو که زیادش تولید میشه ولی اونی که وارد میشه خیلی خیلی گرانتر است
آخرین اخبار