حدود ۳ هزار و ۴۰۰ زائر کربلایی از زیارت برگشتند

حدود ۳ هزار و ۴۰۰ هزار زائر پیاده روی اربعین که از خراسان جنوبی به کشور عراق رفته بودند تاکنون به استان بازگشته اند.

جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: به طور کلی تاکنون ۸ هزار و ۴۰۰ زائر از استان به وسیله ۲۸۷ اتوبوس ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به مرز‌های غربی کشور برای شرکت در پیاده روی اربعین اعزام شده اند.

او افزود: تا ساعت ۱۲ دیشب، ۳ هزار و ۳۹۹ زائر به استان برگشته اند و ناوگان حمل و نقل در مرز برای بازگشت زائران به استان تا ۲۵ شهریور مستقر است.

جلال زاده بیان کرد: نرخ اتوبوس‌ها به صورت مصوب قبلا اعلام شده است، ولی اگر کسی از روز یکشنبه قصد سفر به مرز را داشته باشد می‌تواند با تخفیف ۲۵ درصدی بلیت رفت خود را تهیه کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: در طول این مدت ۱۵۰ دستگاه حمل و نقل باری به کربلا اعزام شده اند که صاحبان این دستگاه‌ها بدون دریافت هیچ مبلغی به طور داوطلبانه این خدمت را انجام داده اند.

او عنوان کرد: در مورد مراسم آخر صفر و شهادت امام رضا (ع) نیز با توجه به اینکه استان ما استان معین است، ناوگان حمل و نقل آماده است و پیش بینی می‌شود از روز شنبه کاروان‌های عزاداری به سمت شهر مشهد سفر کنند.

جلال زاده اظهار کرد: از هم استانی‌ها می خواهیم برای جلوگیری از مشکل در حمل و نقل حتی الامکان از سفر‌های غیر ضرور بپرهیزند و در صورت امکان از خودروی شخصی و ناوگان سواری برای سفر به مشهد استفاده کنند و زائرین کربلا که با خودروی شخصی به کربلا رفته اند در صورتی که جای خالی دارند زائرین دیگری را نیز سوار کرده و هم مسیر شوند تا از بار ترافیکی حمل و نقل اتوبوسی کاسته شود.

فوت یک هم استانی در کشور عراق

 دستگردی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: به طور کلی ۴۰ هزار و ۵۳۵ زائر از استان به عراق برای شرکت در راهپیمایی اربعین و زیارت سفر کرده اند.

او افزود: درصد بالایی از این افراد به استان بازگشته اند و پیش بینی می‌شود ۱۵ هزار نفر دیگر تا ۱۶ شهریور به استان برگردند.

دستگردی بیان کرد: از استان ما یک زائر خانم در روز‌های گذشته در کشور عراق فوت و پیکر این مرحومه به استان بازگردانده شد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: فعالیت برخی موکب‌ها دیروز و امروز به پایان رسید، اما موکب‌هایی از استان هنوز مشغول خدمت رسانی و تا روز بعد از اربعین برپا هستند.

برچسب ها: حمل و نقل ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.