سهم ۸۰ درصدی مالیات بر درآمد‌های آذربایجان غربی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی از تامین ۸۰ درصد در آمد‌های استان ازمنابع مالیاتی خبرداد.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی در نشست خبری مشترک شورای هماهنگی مدیران استانی تابعه وزارت متبوع گفت: دربخش تسلیم اظهار نامه با رشد ۸۶ درصدی، بیش از ۲۸۶ هزار فقره اظهار نامه مالیاتی دریافت شده است.

حبیب تربتی گفت: از افزون بر ۴ هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان مالیات دریافت شده در سال گذشته، یک هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان در بخش فرار مالیاتی بود که ۴۸۰ میلیادر تومان آن در حال وصول است.

از همه ظرفیت‌های استان در حوزه سرمایه گذاری خارجی بهره نبرده ایم

وی با بیان اینکه برای توسعه زیرساخت‌ها نیازمند تزریق اعتبارات تملک دارایی، افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی، تسهیل فضای کسب و کار و تجار، هستیم؛ افزود: به زودی در این حوزه اجرای ١٧ طرح با اعتبار ١٨ هزار میلیارد تومان به همت دفتر سرمایه گذاری در استان آغاز می‌شود که با اقدامات انجام شده فرایند استعلام به کمتر از یک ماه کاهش یافته است.

تربتی با اشاره به اینکه نتوانسته ایم از همه ظرفیت‌های استان در حوزه سرمایه گذاری خارجی بهره ببریم که بخش عمده آن به تحریم‌ها بر می‌گردد، تصریح کرد: در این مدت حجم سرمایه گذاری خارجی بالغ بر ۵۶ میلیون دلار است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی اضافه کرد: در سال ١۴٠٠ مبلغ هزار و ٢٧۵ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ١٨ پرداخت شده است.

همچنین در این نشست مدیران امور اقتصادی و دارایی، ناظر گمرکات استان، امور مالیاتی، بیمه ایران، بورس، کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان، جمع آوری و فروش اموال تملیکی به تشریح اقدامات و عملکرد دستگاه‌های متبوع خود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.