پیش‌بینی یک استاد دانشگاه:

ناتو ممکن است تا سال ۲۰۲۵ سقوط کند

یک استاد دانشگاه پیش‌بینی کرده است اگر دونالد ترامپ دوباره رئیس‌جمهور شود، پیمان ناتو از هم می پاشد.

«فیلیپس پیسون اوبراین» در مصاحبه با نشریه آتلانتیک پیش‌بینی کرد که اگر «دونالد ترامپ» بار دیگر رئیس‌جمهور شود، کمک‌های نظامی به اوکراین را متوقف می کند و در این صورت، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به دلیل بدهی‌های کی‌یف از هم پاشیده می شود.

حامیان دونالد ترامپ اکنون با تسلیح اوکراین مخالفند و اوبراین با اشاره به همین مسئله تخمین زد که سه چهارم رای‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه با ارائه تسلیحات به اوکراین مخالف باشند. ترامپ هم تاکنون بار‌ها قول داده است که از کمک‌های نظامی به عنوان اهرمی برای وادار کردن اوکراین به مذاکرات صلح با روسیه در «طی ۲۴ ساعت» پس از تحلیف خود استفاده کند، و «ران دیسانتیس و ویوک راماسوامی» که دو رقیب ترامپ از حزب جمهوریخواه در انتخابات ۲۰۲۴ هستند هم بار‌ها بر محدود کردن کمک‌های نظامی به اوکراین تاکید داشتند.

از میان این سه نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه، راماسوامی بیشتر از همه پیش رفته است و می‌گوید که آمریکا ادعا‌های ارضی روسیه در اوکراین را در ازای فاصله گرفتن مسکو از پکن به رسمیت بشناسد.

اوبرایان با درنظر گرفتن این مسائل هشدار می‌دهد: «اگر ترامپ یا هر جمهوریخواه دیگری در انتخابات ۲۰۲۴ پیروز شود، اروپا خود را با دولت جدیدی از آمریکا روبه‌رو می‌بیند که تمام حمایت‌ها از اوکراین را قطع کرده است. در این سناریو، با قطع شدن کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین، کی‌یف شکست نظامی می‌خورد و کشور‌های اروپایی قادر به جبران آن نیستند.

وقتی آمریکا نباشد، اروپا دچار دو دستگی می‌شود، در این حالت کشور‌های حوزه بالتیک و اروپای شرقی تمایل به ارائه سلاح به کی‌یف دارند و کشور‌های اروپای غربی مانند آلمان و فرانسه تمایل به صلح میان اوکراین و روسیه نشان می‌دهند.»

در پیش‌بینی اوبراین، در بهترین حالت نتیجه «تلخی و بی‌اعتمادی» و در بدترین حالت هم «شکست همکاری‌ها در اروپا» خواهد بود. این استاد دانشگاه در بخشی از استدلال خود همچنین تاکید کرد «کشور‌های اروپایی باید به سرعت تولیدات نظامی خود را افزایش دهند تا برای چنین سناریویی آماده شوند. با این حال، با ورود منطقه یورو به رکود در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ و کاهش تولید صنعتی در آلمان، بعید است که کشور‌های اروپایی بتوانند به تنهایی ارتش اوکراین را حفظ کنند.»

پیش‌بینی‌های اوبراین بر این فرض استوار است که اوکراین تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند بجنگد. آماری که روسیه ارائه کرده، بیانگر آن است که اوکراین در دو ماه ابتدایی ضدحمله خود «۴۳ هزار نیروی خود را از دست داده است در عین حال موفق به نفوذ به لایه‌های متعدد سنگر‌ها و استحکامات روسیه در خط مقدم خرسون-دونتسک نشده است.»

پیش از آن که این ضدحمله آغاز شود، اغلب رسانه‌های غربی ادامه کمک‌های ناتو و کشور‌های غربی به اوکراین را وابسته به موفقیت این ضدحمله می‌دانستند، اما اکنون این ضدحمله به عنوان شکستی برای اوکراین در نظر گرفته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
این هم در کارتون سیمپسون ها اومده !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
عجب!!
25 عدد طلایی چه اتفاقاتی قراره برای جهان بیفته افول، سقوط، نابودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
ناتو یک گروه نظامی دختروپسر که خرج و مخارجش را کشورهای بدبختی مثل آلمان وفرانسه وانگلیس وبقیه کشورهای اروپائی پائین دستی حتی نیروی انسانی میدهندآمریکائیها وصهیونیسمها وکانادائیها از قدرت واُبهتش استفاده میکنند یعنی عملا اعضاء ناتو نوکر شیطان پرستان کانادایی وآمریکایی وصهیونیسمی بدون خرج میباشند حتی در عمل هم یک ارتش شکست خورده لست چون هرجا وارد شده فقط کشته داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
عجب!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
یکی این پیر مرد رو بکشه راحت شویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
بنظرم ترامپ ملعون قمار باز دوباره ریس جمهور امریکا میشه و البته اگه بیاد دلار گرون میشه و سهامداران و مالبختگان بازار سرمایه که به دولت اعتماد کردند و پولشون نصف شد دوباره به اصل پولشون میرسن انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
هیچ رئیس جمهوری بهتر از ترامپ نیست در جهان
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۱:۲۷ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
ناتوهمین الانم سقوط کرده
بای ناتو بای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
پس چه بهتر مردمش همونو بردارن
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۰:۲۵ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
فدای سر نازنینت عمو ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
ان شالله باهاش روز قیامت محشور بشی که اینقدر فدایی آن هستی
آخرین اخبار