بذرپاش:

میزان ترافیک در پایانه های مرزی کاهش چشم گیری داشته است

وزیر راه و شهرسازی گفت : میزان ترافیک را در پایانه های مرزی از ۱۵ ساعت به ۲ ساعت کاهش داده ایم.

مهرداد بذرپاش در گفتگوی زنده با شبکه خبر گفت: قیمت بلیت اتوبوس‌ها مصوب بود و سازمان راهداری تصمیم جدیدی گرفته است که از فردا تمامی بلیت‌های اتوبوس منتهی به پایانه‌های مرزی با ۲۵ درصد کاهش قیمت به مسافران عرضه شود.

به گفته وزیر راه وشهرسازی سازمان راهداری  برنامه در تدارک دارد که تعداد  ناوگان  را مدیریت کند  که برای برگشت زائران مشکل کمبود ناوگان برطرف شود و تمامی ظرفیت‌ها را به کار گرفته ایم.

او می‌گوید: فراخوان داده ایم که تمامی اتوبوس‌های دستگاه ها در این طرح به کار گرفته شود و بخش اعظمی از ظرفیت‌ها در مرز مهران استفاده خواهد شد.

بذرپاش گفت: تمامی تمهیدات لازم برای تسهیل در تردد زائران از مرز‌ها به کار گرفته شده به طوری که در مرز مهران مسیر ایلام  به مهران جهت تسهیل تردد خودرو‌های شخصی  ۴ بانده شده است.

او گفت: ۱۳ تا ۱۵ ساعت ترافیک در مرزهای مختلف به ویژه  مهران را در سال های گذشته داشتیم که  امسال بار ترافیکی کاهش یافته و به نهایت ۲ ساعت رسیده است. در مرز شلمچه و چذابه مسیر‌ها افزایش یافته است و مسیر مرز منتهی به  چذابه را ۴خطه کرده ایم.

وزیر راه وشهرسازی گفت: از زائران خواهش می‌کنیم در بین راه اگر وسیله نقلیه آن‌ها خالی است سایر هموطنان را به نزدیک‌ترین مقصد مورد نظر برسانند.

او گفت:  عملیات اجرایی خط راه آهن شلمچه _ بصره امروز شروع شد  انشالله از دو سه سال آینده که راه اندازی شود مسیر تردد زائران از برای رسیدن به کربلا از طریق حمل ونقل ریلی هم فراهم می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار