۵۵ تن فراورده دامی غیر بهداشتی در آذربایجان غربی از چرخه مصرف خارج شد

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: ۵۵ تن انواع فرآورده خامی دامی غیرقابل مصرف و غیربهداشتی از مراکز عرضه، تولید و نگهداری ضبط شده‌ و با دستور مقام قضایی معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج شد.

سید امید خلیل زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: احصا این اقلام غیرقابل مصرف در نتیجه بیش از ۶۷ هزار نوبت بازدید و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان  از ابتدای سال جاری تاکنون محقق شده‌است.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با تامین فرآورده‌های دامی و لبنی سالم تحقق می‌یابد، افزود: کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشتی درسطح استان انجام می‌شود.

خلیل زاده گفت: همچنین در بازدید‌های صورت گرفته از واحد‌های عرضه محصولات دامی و در زمینه برخورد با واحد‌های متخلف تعداد ۱۹ واحد متخلف بدلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمپ شده و در خصوص جلوگیری از کشتار غیر مجاز و کنار جاده‌ای تعداد ۱۹۳ مورد به تعزیرات و ادارات ذیربط معرفی شده‌است.

وی از شهروندان خواست تا تمامی فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و هرگونه موارد غیر بهداشتی را در اسرع وقت به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان بهداشتی صورت گیرد.

آذربایجان غربی یکی از استان‌های تولید کننده مواد خام دامی و صادرات آن به سایر نقاط کشور محسوب می‌شود، جمعیت دامی این استان ۹ میلیون واحد اعم از طیور، مرغ، ماکیان و چهار پایان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.