تهیه‌کننده سریال «رحیل»:

«رحیل» تلفیقی از تاریخ و ذهن ایرانیان است

عباسی‌زاده گفت: سریال «رحیل» تلفیقی از تاریخ و ذهن ماست و ما زنان را در این قصه فعال می‌بینیم.

سریال «رحیل» که سر و شکلی زنانه دارد، روایتگر دختری به نام مهاست، که تلاش می‌کند با کمک زنان اندرونی دربار یک تعزیه عاشورایی را اجرا کند.

رامین عباسی‌زاده، تهیه‌کننده سریال «رحیل» درباره نحوه ساخت این سریال تلویزیونی گفت: دو سال پیش طرح و فیلمنامه این سریال را با آقای فرهاد نقدعلی نوشتیم. این فیلمنامه بار‌ها بازنویسی شد، تا به نتیجه مطلوب رسید. در ابتدا ایده دیگری در مجموعه «رحیل» بود. اما براساس تحقیقات تاریخی به موضوعات جذاب‌تری از جمله حضور زنان در آن مقطع تاریخی رسیدیم.

عباسی‌زاده ادامه داد: آن مقطع تاریخی هم دو ماه آخر سلسله قاجار بود. از طرفی، درون مایه عاشورایی «رحیل» از ابتدای نگارش فیلمنامه بود. هرچه جلوتر رفتیم و سریال در مرحله بازنویسی قوام بیشتری پیدا کرد، محوریت زنان در قصه زیاد شد؛ تا جایی که متوجه شدیم باید به جایگاه زن در ارتباط با پرورش مرد بپردازیم.

تهیه‌کننده سریال «رحیل» درباره پیوند هنر تعزیه با زنان توضیح داد: ما زنان را در این قصه فعال می‌بینیم. توجه زنان به هنر تعزیه و مذهب می‌تواند قهرمانان داستان و وابستگان آن‌ها را نجات دهد. 

وی درباره شخصیت پردازی زنان گفت: ما با تقسیم‌بندی نیروی خیر و شر دو قطب ساختیم، که ابتدا تکلیفشان با مخاطب معلوم است. طیف دیگری از زنان که جزو زنان اندرونی هستند، به مرور در طول قصه اهمیت می‌یابند. یعنی هرچه جلو می‌رویم، با شخصیت‌ها و ویژگی‌های فردی بیشتری آشنا می‌شویم.

عباسی‌زاده با بیان اینکه آنچه از سریال که مربوط به شخصیت‌های تاریخی است، مبتنی‌بر تاریخ است، خاطرنشان کرد:، اما آنچه که مربوط به داستان ماست، تاریخ را در دل خود جای می‌دهد. یعنی «رحیل» تلفیقی از تاریخ و ذهن ماست.

تهیه‌کننده سریال «رحیل» با اشاره به اینکه ما باید به تولید زود بازده با حفظ کیفیت می‌رسیدیم، بیان کرد: ما در ابتدا کارگردان و به موازات آن گروه و کارگردانان دیگری را درگیر کار کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار