روکش آسفالت ۱۷۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی اردبیل

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری استان اردبیل گفت: ۱۷۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان در ۵ ماهه گذشته روکش آسفالت شده است.

جابر معظم نژاد در بازدید از محور اردبیل-خلخال با بیان اینکه برنامه ریزی شده تاپایان امسال در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی ۳۰۰ کیلومتر دیگر پروژه روکش آسفالت اجرا شود گفت: از آنجایی که ارتقای ایمنی راه‌ها و سلامت کاربران جاده‌ای از اولویت‌های مهم راهداری است اجرای پروزه‌های روکش آسفالت و لکه گیری در تمام محور‌های استان با قوت تمام توسط راهداران در حال انجام است.

او در مدت یاد شده خط کشی هزار و ۴۰۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان اردبیل را یادآور شد و اظهار کرد:راهداران بطور مستمر از ۱۹۵ کیلومتر سیستم روشنایی موجود راه و تونل نگهداری می‌کنند.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه در این مدت راهداران در دماغه‌ها و نقاط پربرخورد هزار و ۳۰۰ عدد دپوی خاکی ایجاد کرده اند افزود: بیش از ۷۱ هزار متر از شیب شیروانی در راه‌های اصلی و روستایی نیز اصلاح شده است.

معظم نژاد در ۵ ماهه گذشته رفع افتادگی ۶۰۰ کیلومتر از شانه راه را در راه‌های اصلی و روستایی استان یادآور شد و گفت: در این مدت راهداران ۵۱ عدد از راه‌های دسترسی غیرمجاز را انسداد کرده اند.

او در این مدت از تسطیح هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان توسط راهداران خبرداد و خاطرنشان شد: در مدت یاد شده راهداران در نقاط پربرخورد ۳۵۰ عدد استوانه ایمنی نصب کرده اند.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در جهت آگاهی دهی به رانندگان و ملزم کردن آن‌ها به رعایت قوانین راهور در جاده به تهیه و نصب ۸۵۰ متر مربع تابلو‌های اطلاعاتی و هزار عدد تابلوی انتظامی در راه‌های استان اشاره کرد و گفت: هدر ۵ ماهه گذشته راهداران ۳۶۰ عدد سرعتکاه پلاستیکی، آسفالتی و مجازی را در راه‌های استان تهیه، نصب و رنگ آمیزی کرده اند.

معظم نژاد تهیه و نصب ۵۰۰ عدد بازتاب ایمنی، ارتقای هزار و ۵۰۰ متر حفاظ انجام شده، تعمیر ۲ هزار شاخه از گاردریل‌های آسیب دیده، شستشوی بیش از ۴۷ هزار عدد علائم، تهیه و نصب ۳ عدد از چراغ‌های چشمک زن و پلیسی، ایجاد ۶ عدد روشنایی نقطه ای، رنگ آمیزی هزار و ۵۰۰ عدد تابلو و علائم را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۵ ماهه گذشته برشمرد.

او با بیان اینکه در مدت یاد شده ۲۴ عدد از رمپ‌های ورودی و خروجی در محور‌های اصلی و روستایی ایمن سازی شده افزود: راهداران در پرتگاهها، آبرو‌ها و رفوژ میانی هزار و ۲۰۰ متر حفاظ نصب کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار