در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نظارت بیش از ۲۰۰۰ تیم بهداشت محیط بر موکب‌های ایرانی

معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: به زائران اربعین توصیه می شود که مسائل بهداشتی را به خوبی رعایت و قبل از مصرف غذا دست های خود را با آب و صابون شست و شو کنند.

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: با هماهنگی‌های انجام شده  ۱۵ نفر از کارشناس‌های بهداشت محیط  به همراه ۱۵ نفر از کادر سلامت به کشور عراق برای مراسم با شکوه اربعین اعزام شده اند و در موکب‌های بین نجف تا کربلا بر عرضه مواد غذایی و آب نظارت خواهند کرد. در تهران نیز بیش از ۲۰۰۰ تیم بهداشت محیط بر عرضه مواد غذایی و آب مصرفی در موکب‌ها نظارت خواهند کرد.

به گفته وی افراد و به خصوص موکب داران آب را با یخ های صنعتی و تهیه شده با آب شرب خنک کرده و بهتر است که آب یا نوشیدنی های نذری را به طور غیر مستقیم خنک کنند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت بیان کرد: زائران در طول مسیر پیاده روی مراسم باشکوه اربعین بهتر است از آب بسته بندی استفاده کنند و برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های گوارشی مواد غذایی را به صورت داغ و بعد از حرارت مصرف کنند.

فرهادی ادامه داد: با توجه به این که مراسم اربعین در فصل تابستان است به زائران توصیه می شود که مسائل بهداشتی را به خوبی رعایت کنند و قبل از مصرف غذا دست های خود را با آب و صابون شست و شو دهند و در صورت عدم دسترسی به آب دست های خود را با مواد ضد عفونی شسته تا آلودگی احتمالی آن از بین برود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۹ شهريور ۱۴۰۲
چرا همه اتوبوس ها را بردید لب مرز ؟ حتی ۱ اتوبوس برای جابه جایی بین شهری مردم وجود ندارد .