انتظار بارش‌های سیل آسا و خسارات سنگین طوفان ایدالیا در فلوریدا

مقامات محلی می‌گویند طوفان ایدالیا حامل باران‌های سیل آسا است که می‌تواند خسارات سنگینی در فلوریدا به بار آورد.

طوفان مهیب ایدالیا اکنون به سواحل فلوریدای آمریکا رسیده است و در حال وارد آوردن خسارات مهیب به این ایالت است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات محلی می‌گویند بیش‌تر ۲۱ میلیون سکنه فلوریدا و ایالت‌های هم جوار از جمله جورجیا و کارولینای جنوبی تحت هشدار شدید هواشناسی پیرامون طوفان مهیب ایدالیا قرار دارند. 

این طوفان اکنون باعث سقوط درختان و رانش زمین در مناطق ساحلی فلوریدا شده است. برآورد می‌شود بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی متر باران در جنوب جورجیا و بخش‌های شرقی و شمالی کارولینای جنوبی و سواحل فلوریدا به دلیل این طوفان ببارد که سیل و آبگرفتگی قابل پیشبینی است. 

این چهارمین طوفان مهیب در ایالت فلوریدا طی ۷ سال اخیر به شمار می‌رود. پیش‌تر طوفان‌های ایرما در سال ۲۰۱۷، طوفان مایکل در سال ۲۰۱۸، و طوفان یان که در ماه سپتامبر با درجه شدت ۵ این ایالت را در نوردید خسارات فراوانی به این منطقه وارد ساخت. 

مقامات محلی می‌گویند مردم باید هشدار‌های امنیتی را جدی بگیرند، زیرا به دلیل شدت این طوفان که در اوج خود به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید می‌تواند منجر به تلفات ناگواری برای سکنه این مناطق شود. 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر در گفتگو با ران دی سانتیس، فرماندار فلوریدا و از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه، با اعلام وضعیت اضطراری در این ایالت، به وی وعده داده بود کمک‌های دولت فدرال تا هر زمانی که نیاز باشد به سمت فلوریدا روانه خواهد شد. 

تاکنون طوفان باعث قطع برق ۲۰۰ هزار واحد مسکونی شده و دستکم ۸۵۰ پرواز داخلی و خارجی را لغو کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار