انتشار بالغ بر ۱۰۰ هزار مقاله علمی/ سال آینده برای گزینش دانشگاه فرهنگیان کنکور جداگانه برگزار می‌شود

وزیر علوم گفت: بیش از پنج هزار نفر از رتبه های برتر بورسیه صنعت خواهند شد.

محمد علی زلفی گل با اشاره به این که در دولت سیزدهم ایران رتبه علمی ۱۵ دنیا را کسب کرده است گفت: بالغ بر ۱۰۰ هزار مقاله علمی منتشر شده است. در این دولت شرکت های دانش بنیان توسعه پیدا کرده اند و بیش از ۵۰ هزار شغل دانش بنیان در دولت سیزدهم ایجاد شده است.

به گفته وی، تعداد مراکز رشد به ۲۶۰ مرکز رسیده است و بیش از ۸۴۰ دانشمند یک درصد و بیش از ۱۹۰۰ دانشمند دو درصد دنیا در کشور داریم.  بیش از ۳۷ درصد تولیدات علمی با مشارکت دانشمندان بین المللی است.

 او ادامه داد: مرجعیت و دیپلماسی علمی، آموزش و پژوهش، تولید خدمت و ثروت، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری از جمله اولویت های وزارت علوم است. سامانه نان طراحی شده است تا بر اساس نیازهای جامعه استادی امتیازهایی مانند اعطای پایه تشویقی به همراه پژوهانه ویژه ارائه شود.

زلفی گل بیان کرد: دانشگاه ها مستقل هستند و مراکز آموزش عالی هیئت جذب دارند و بر اساس تعداد دانشجو ، جذب هیئت علمی خواهند شد.

او ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش برای گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیازمند زمان بیشتر است و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا دیرتر نتایج نهایی آزمون سراسری اعلام شود. دانشگاه فرهنگیان برای سال بعد آزمونی جداگانه خواهد داشت.

او با اشاره به این که ۱۰۳۳ بلوک خوابگاه مجردی داریم، به طوری که ۲۱۰ هزار نفر در این واحد ها ساکن هستند افزود: ۲۰۰۰ واحد خوابگاه متاهلی داریم. برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی با وزارت راه و شهر سازی تفاهم نامه منعقد کرده ایم.

او با بیان این که در سال جاری هزار رشته را در دفترچه حذف کرده ایم ادامه داد: دانشگاه های مهارتی را در کشور توسعه خواهیم داد.بیش از پنج هزار نفر از رتبه های برتر بورسیه صنعت خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
ما شاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
خوبه
آخرین اخبار