یک هزار و ۷۱۰ واحد مسکن روستایی در لرستان مقاوم سازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: یک هزار و ۷۱۰ واحد مسکن روستایی این استان بهسازی و مقاوم سازی شد و همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.

"پویا تابعی" گفت: این واحد‌ها از محل اعتبارات ویژه بهسازی روستایی ۱۴۰۱ مقاوم سازی و به هر یک از متقاضیان ۲ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است.

وی مجموع تسهیلات پرداختی به مالکان این واحد‌ها را سه هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال برشمرد و گفت: همچنین همزمان با هفته دولت امسال، عملیات اجرایی ۶۰۰ واحد نیز از محل اعتبارات نهضت ملی مسکن در لرستان آغاز شد.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری بانک‌ها در اجرای طرح‌های مسکن تصریح کرد: برای هر یک از این واحد‌ها نیز ۲ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود و پیش بینی می‌شود در صورت همکاری بانک‌ها و تامین آورده متقاضیان، حداکثر تا ۲ سال آینده بهره برداری شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان افزود: از مجموع ۱۵۳ هزار و ۳۲۸ واحد مسکن روستایی در استان تاکنون۱۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد مقاوم سازی شده و شاخص این اقدام در استان ۷۳ درصد است که بنابر ارزیابی صورت گرفته بین ۳۱ استان، لرستان رتبه دوم مقاوم سازی مسکن روستایی را در کشور دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان همچنین ادامه داد: همزمان با هفته دولت امسال ۱۴۸ طرح هادی روستایی با اعتبار یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در استان به بهره برداری رسید و ۱۲۸ پروژه طرح هادی دیگر نیز با برآورد اعتبار یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تا پایان امسال اجرا می‌شود.

تابعی تصریح کرد: در این راستا ۷۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر و گذر‌های روستایی استان انجام می‌شود و تحول بزرگی در حوزه عمران روستایی محقق خواهد شد.

به گفته وی بر اساس سرشماری سال ۹۵ در استان لرستان ۲ هزار و ۹۸۵ روستای دارای سکنه وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۵۷۵ روستا بالای ۲۰ خانوار است و براساس قانون، تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار مشمول تهیه و اجرای طرح هادی هستند که این اقدام صورت گرفته است.

تابعی افزود: بر اساس تعریف رایج در کشور، اجرای طرح هادی شامل آسفالت معبر اصلی درجه یک و فرعی درجه یک و در ۲ مرحله انجام می‌شود، اما در لرستان اجرای طرح هادی شامل این موارد، جدول گذاری و آسفالت تمامی معابر و رهگذر‌ها است.

تاکنون بیش از یکهزار طرح هادی در روستا‌های استان اجرا شده است.

دوم تا هشتم شهریورماه به مناسبت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت نامگذاری شده است که امسال در این هفته بهره برداری از یک هزار طرح عمرانی، تولیدی، اقتصادی و خدماتی به ارزش بیش از ۱۰۸ هزار میلیارد ریال در لرستان انجام شد.

برچسب ها: روستا ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار