لرستان عاری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو است

بر اساس اطلاعات اخذ شده از دانشگاه علوم پزشکی لرستان عاری از نظر بیماری مشترک بین انسان و دام تب خونریزی دهنده، کریمه و کنگو می‌باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان لرستان اعلام کرد: با توجه به اینکه تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو جز خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات می‌باشد طی هماهنگی صورت گرفته با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و انجام اقدامات بهداشتی و آموزشی برای چهارمین سال پیاپی استان از این بیماری عاری می‌باشد.

دکتر «مصطفی زبردست» افزود: این بیماری در دام‌ها هیچگونه علائم بالینی خاصی ندارد و افراد در معرض خطر شامل دامپزشکان، سلاخان قصابان، دامداران و چوبداران می‌باشند که رعایت مسائل بهداشتی از قبیل استفاده از لباس کار، چکمه و دستکش هنگام تماس با دام، سمپاشی بدن و جایگاه دام، و جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام و پیش سرد گذاری نقش بسزایی در جلوگیری از شیوع این بیماری خواهد داشت.

مدیر کل دامپزشکی لرستان تصریح کرد: از ابتدای فصل گرم سال با توجه به زاد ولد حشرات و به خصوص کنه‌ها خطر بروز بیماری‌های گرمسیری با منشا دامی گسترش پیدا می‌کند که با اقدامات شبانه روزی همکاران دامپزشکی استان تاکنون و در سال‌جاری موردی از بیماری در استان مشاهده نشده است.

دکتر زبردست در پایان از عموم هم استانی‌های عزیز درخواست کرد : نسبت به رعایت الزامات بهداشتی مد نظر دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی استان جهت جلوگیری از شیوع بیماری اقدام نمایند.

 

برچسب ها: دامپزشکی ، تب کنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.