بیش از ۳۹ هزار میلیارد ریال طرح گازرسانی در خراسان رضوی انجام شد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت:عملیات اجرایی ۵۶۳ طرح گازرسانی به ارزش ۳۹ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال از هفته دولت پارسال تاکنون در این استان آغاز شده و یا به بهره‌برداری رسیده است.

حسن افتخاری گفت: یکی از موضوعات مهم در دستور کار شرکت ملی گاز ایران تقویت زیرساخت‌های گازرسانی در شرق کشور است به نحوی که در یک سال گذشته ۲ طرح بزرگ خط انتقال تقویتی به ارزش ۳۱ هزار میلیارد ریال برای تقویت شبکه گاز استان افتتاح و کلنگ زنی شد.

وی ادامه داد: همچنین در شهریور ماه امسال ۳۴ روستای استان به شبکه گاز متصل شد و عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۹ روستای دیگر با مجموع پنج هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در بخش گازرسانی به واحد‌های تولیدی صنعتی نیز ۱۸۰ طرح افتتاح شد و گازرسانی در ۳۲۰ واحد دیگر با اعتبار ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

افتخاری با بیان این که تعداد خانوار بهره‌مند شده از گاز طبیعی در هفته دولت امسال هزار و ۹۸۹ خانوار و روستا‌هایی که در آن‌ها عملیات اجرایی شروع شده سه هزار و ۷۸۴ خانوار است افزود: مجموع اعتبارات طرح‌های شرکت گاز خراسان رضوی رقمی افزون بر ۳۹ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال است که هزینه آن از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز تامین شده است.



وی اضافه کرد: این طرح‌های شرکت گاز خراسان رضوی در شهرستان‌های مشهد، فریمان، سبزوار، گناباد، ششتمد، تربت حیدریه، جغتای، داورزن، بجستان، طرقبه - شاندیز، بردسکن، گلبهار، قوچان، درگز، فیروزه، تربت جام، صالح آباد و چناران قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۹۹.۹ درصد خانوار شهری و ۹۶.۲ درصد خانوار واجد شرایط روستایی خراسان رضوی از نعمت گاز برخوردار هستند و با تکمیل و بهره برداری از طرح‌های روستایی در حال اجرا ضریب نفوذ گاز روستایی استان به ۱۰۰ درصد ارتقا خواهد یافت.

افتخاری افزود: طی ۲ سال نخست دولت مردمی سیزدهم، اهالی ۱۶۸ روستای دیگر با ۱۵ هزار و ۴۷۱ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شدند و روستا‌های باقی مانده فاقد گاز که در مرحله اجرا قرار دارد غالبا در مناطق سنگلاخی و صعب العبور قرار دارند که نیازمند دقت و زمان بیشتری برای گازرسانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.