اشتغال‌زایی ۵ هزار نفر صنعتگر در حوزه صنایع‌دستی چابهار/ صدور ۱۲۰ موافقت مجوز ساخت تأسیسات گردشگری

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان چابهار گفت: با اقداماتی که در دولت‌های مختلف در حوزه میراث‌ فرهنگی انجام شده زمینه اشتغال پنج هزار صنعتگر در حوزه صنایع‌دستی مهیا شده است.

روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، خیرالنساء امیری در جلسه شورای اداری شهرستان نیکشهر ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: هفته دولت بهانه‌ای برای ارائه دستاوردها، عملکرد و اقدامات مدیران به مردم است.

 او افزود: از ۴۰ اثر شناسایی شده تاریخی، فرهنگی، طبیعی و صنایع‌دستی ۲۴ اثر ثبت ملموس و ۱۶ اثر در فهرست آثار ناملموس ثبت ملی شده‌اند.

 این مسئول تصریح کرد: ثبت آثار تاریخی این چنینی علاوه بر اینکه منجر به جذب گردشگر و توریسم و توسعه گردشگری فرهنگی می‌شود، شان و جایگاه فرهنگی استان و کشور را در بین سایر کشورها ارتقا می‌دهد.

 او ادامه داد: با ارائه خدماتی که طی این سالیان در حوزه میراث‌فرهنگی انجام شده اولویت کارها حمایت از صنعتگران و فعالان در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار ادامه داد: در این زمینه در راستای حمایت از فعالان و صنعتگران میراث‌ فرهنگی علاوه بر ارائه تسهیلات کم‌بهره مشاغل خانگی، برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور گواهینامه مهارتی نیز در اولویت کارها قرار داشته، به‌ گونه‌ای که زمینه اشتغال برای پنج هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی و ۳۰۰ نفر در حوزه سرمایه‌گذاری فراهم شده است.

 امیری با بیان اینکه صنعتگران و علاقه‌مندان به هنرهای صنایع‌دستی در این شهرستان در هشت رشته صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: صدور ۱۲۰ موافقت مجوز ساخت تأسیسات گردشگری، افتتاح ۲۰ پروژه گردشگری و اقامتگاه‌های بومی با اشتغال‌زایی ۱۳۶ نفر از جمله اقدامات انجام شده در دو سال اخیر به شمار می‌رود.

 او با بیان اینکه چابهار بزرگ‌زاده انقلاب بوده و رشد و توسعه آن ثمره درخت تنومند ۴۵ ساله انقلاب اسلامی است، گفت: قبل از انقلاب تنها ۲ اثر ثبت ملی در این شهرستان وجود داشت که به برکت انقلاب اکنون به ۲۴ مورد رسیده است، افزون بر آن ۲۶ هتل و هتل‌ آپارتمان، چهار مرکز تفریحی و گردشگری، پنج دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و ۲۰ تعاونی صنایع‌دستی از دیگر برکاتی است که پس از انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته است.

 بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی، افتتاح و بهره برداری از اقامتگاه بوم‌ گردی چیکو، کلنگ‌زنی احداث بازارچه سنتی در تالاب لیپار، غبار روبی مزار شهدا و تجلیل از کارمندان نمونه از جمله برنامه‌های در دستور کار طی هفته دولت است.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار