عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توسعه دیپلماسی انرژی در ونزوئلا به کمک شرکت‌های دانش بنیان نفتی

حسین‌زاده گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ قطعه پالایشگاهی دانش بنیان به ونزوئلا صادر شده تا در پالایشگاه‌های فراسرزمینی مورد استفاده قرار بگیرد.

حسین حسین‌زاده رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره بازارسازی‌های دولت در کشور‌های آمریکای لاتین و فعال کردن پالایشگاه‌های فراسرزمینی گفت: یکی از بهترین سرمایه گذاری‌ها از نظر سودآوری و اشتغال حوزه انرژی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در هیچ صنعتی سودآورتر از حوزه انرژی نمی‌توان پیدا کرد و این یک اصل است و کشور ما هم از این موضوع مستثنی نیست به همین دلیل است که سرمایه گذاری در حوزه انرژی یکی از سودآورترین سرمایه گذاری‌ها در کشور ما است. 

حسین‌زاده بیان کرد: دولت سیزدهم و وزارت نفت در زمینه انرژی اقدامات زیادی در عرصه داخلی و به خصوص بین‌المللی داشته‌اند. دولت سیزدهم با فعال کردن دیپلماسی انرژی به ویژه در حوزه‌های فراسرزمینی و صدور خدمات فنی و مهندسی گام‌های مثبت زیادی برداشته است.

نماینده مردم لارستان در مجلس اظهار کرد: وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت بار‌ها اعلام کرده‌اند که طرح‌های زیادی برای بازارسازی انرژی و توسعه تجارت انرژی دارند و تا کنون طرح‌های زیادی در این حوزه عملیاتی شده است. 

رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: مجلس به عنوان بازوی قانونی پای کار است تا این بازارسازی‌های دولت با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند. 

وی بیان کرد: یکی از راه‌های خنثی کردن تحریم‌ها، دیپلماسی قوی انرژی و ایجاد پالایشگاه‌های فراسرزمینی، تکمیل پالایشگاه‌ها و صدور خدمات فنی و مهندسی به این پالایشگاه‌ها است.

رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اقدام مهم دیگر در حوزه انرژی حضور یافتن شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از تولیدات آن‌ها در حوزه پالایشگاه‌های فراسرزمینی است.

حسین‌زاده گفت: توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی و انعقاد قرارداد‌های جدید با کشور‌های آمریکای لاتین در سفر اخیر رئیس جمهور به این قاره صورت گرفت و صادرات گاز و پتروشیمی به این کشور‌ها بازارسازی جدید دولت است. 

وی افزود: در دو سال گذشته اقدامات و بازارسازی‌های زیادی در زمینه توسعه تجارت انرژی به ویژه در کشور‌های آمریکای لاتین انجام شده است. 

نماینده مردم لارستان در مجلس اظهار کرد: با قرارداد‌های منعقد شده با ونزوئلا در توسعه، بهره وری و بهره برداری از پالایشگاه‌های فراسرزمینی سهیم هستیم و نیرو‌های فنی ما در این کشور در حال کار هستند و تجهیزات تولیدی آن‌ها در پالایشگاه‌های این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: ۲ میلیون و ۷۰۰ قطعه پالایشگاهی دانش بنیان به ونزوئلا صادر شده تا در پالایشگاه‌های فراسرزمینی مورد استفاده قرار بگیرد که رقم قابل توجهی است و ارزآوری بالایی برای کشور داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار