افزایش ۴۲ درصدی تولید برق در نیروگاه حرارتی زرند

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق زرند با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی تولید برق در نیروگاه حرارتی زرند، آن را رکوردی بی سابقه در نیم قرن گذشته عنوان کرد.

 ایمان پشتوان ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بالغ بر ۷۶۰ میلیون کیلو وات ساعت انرژی در نیروگاه حرارتی زرند تولید و به شبکه سراسری تحویل  شده که این میزان انرژی تولید شده نسبت به مدت مشابه دوره قبل حدود ۴۲ درصد رشد داشته است.

 پشتوان، انجام تعمیرات پیش بینانه و پیشگیرانه، پایش وضعیت، تامین به موقع قطعات مورد نیاز، انجام طرح‌ها و پروژه‌های بهینه سازی را مهمترین عامل این موفقیت  عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق زرند با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توان ساخت داخل تجهیزات نیروگاهی گفت: از سال گذشته تا کنون بیش از ۴۰ تجهیز و قطعه نیروگاهی در نیروگاه زرند به دست فرزندان این مرز و بوم ساخته شده که تامین دیافراگم‌های مراحل ۱۰ و ۱۱ توربین بخار واحد دوم نیروگاه از مهمترین آن‌ها بوده است.

پشتوان ضمن اشاره به اقدامات نیروگاه در زمینه افزایش بهره وری و کاهش ضریب خروج‌های اضطراری، همچنین تداوم عملکرد ۱۰۰ درصدی واحد‌ها افزود: در نیروگاه زرند شاهد کاهش ۲۷ درصدی میانگین نرخ خروج‌های اضطراری از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بوده ایم.

او تصریح کرد: دستاورد‌های دولت سیزدهم در حوزه انرژی مصداق بارزی از شعار "دولت مردمی، ایران قوی" است، چرا که از همان ابتدای کار عزم خود را برای برطرف‌کردن و کاهش ناترازی تولید و مصرف برق جزم کرده است.

 پشتوان بیان داشت: طی پارسال نیروگاه حرارتی زرند با تولید بیش از ۳۶۹ میلیون کیلو وات ساعت انرژی توانست علیرغم عمر کارکرد بالای تجهیزات و با شرایط سخت کاری، رکورد جدیدی را طی نیم قرن اخیر فعالیت این مجموعه ثبت کند.

روز‌های گرم سال سختی‌های زیادی را به همراه دارد که مصرف بهینه انرژی از سوی مردم کمک بسیار ارزنده‌ای به صنعتگران حوزه تولید برق در نیروگاه‌ها خواهد کرد.

نیروگاه حرارتی زرند با برخورداری از ۲ واحد به ظرفیت ۶۰ مگاوات در شمال غربی استان کرمان و در مجاورت شهرستان زرند واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار