مجموعه خاطرات بانوی رزمنده گیلانی منتشر شد

«استخوان‌های در گلو» مجموعه خاطرات «لعیا علی نژاد مقدم بلوچی»، بانوی رزمنده و ایثارگر گیلانی دوران دفاع مقدس منتشر شده است.

کتاب «استخوان‌های در گلو» مجموعه خاطرات بانوی رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس گیلان «لعیا علی نژاد مقدم بلوچی» است که با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان به چاپ رسیده است.

این کتاب با مصاحبه‌گری «سمیه اقدامی سندی» و به قلم «سمیه ربیعی جیلدانی» در ۱۳۶ صفحه، قطع رقعی کوچک در ۱۵ فصل توسط نشر «صریر» منتشر شده است.

در بخشی از این مجموعه خاطرات آمده است:

«حالا من پرستار یک بیمارستان صحرایی بودم با هشت تختخواب که هر روز از رنج گلوله و ترکش بر بدن رزمنده‌ها پر و خالی می‌شد، ناگهان سرم از صدای ترکش پر شد، از سکوت مین‌های خنثی نشده، از گلوله‌هایی که ترکش به ترکش رگ به رگ جوانان وطنم را در خود می‌کشیدند.

از لبخندی که لحظه شهادت بر لب‌هایشان حک شده بود، آرامش بی‌حد صورتشان و نور عجیبی که در فضا شناور بود، چه حال و هوای عجیبی داشتم آن روزها! 
صدای خمپاره‌ها نزدیک و نزدیک‌تر می‌شد، آن قدر که مجبور شدم چشم‌هایم را باز کنم و دستم را روی گوش‌هایم بگذارم. 

آن روز بعد از عملیات تعداد مجروحان بیشتر از همیشه بود، تقریبا از نفس افتاده بودم. دلم می‌خواست لحظه‌ای بنشینم، ولی نمی‌شد، همه تخت‌ها از رد گلوله و باروت بر بدن رزمنده‌ها پر شده بودند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.