اهل سنت پای کار خدمت به زوار اربعین در تمرچین+عکس

عشاير و قبايل اهل سنت یکی از بزرگترین موکب‌های اربعین را در شهرستان مرزی پیرانشهر برای اسکان و پذیرایی از زائرین برپاکرده اند.

امسال نیز مثل سال قبل عشاير و قبايل اهل سنت یکی از بزرگترین موکب‌ها را در شهرستان مرزی پیرانشهر برای اسکان زائرین و پذیرایی از آن‌ها رابرپا کردند و روزانه برای بیش از ۹۰۰۰ نفر خدمات ارائه می‌دهند.

دعوت به وحدت و یگانگی مسلمانان و پرهیز از تفرقه، از دستور‌های قرآن و سیره نبی اکرم (ص) و اولیای دین است. قرآن کریم مسلمانان را «امت واحده» خوانده است: «ان هذه امتکم امة واحدة و انا ربکم فاعبدون» و همه مسلمانان را به وحدت و پرهیز از تفرقه فرامی‌خواند؛ «وَ اعْتَصمُوا بحَبْل للّه جَمیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا» بنابراین، ازنظر عقل و دین، اتحاد و انسجام امت اسلامی ضروری است و تفرقه، عملی نادرست، مفسد و زیان‌بار است.

امروز نه تنها مسلمانان حتی مسیحیان، یهودیان و همه آزاد اندیشان بر این باور و دیدگاه رسیده اند که امام حسین (ع) تنها الگویی می‌تواند باشد که برای همه درس آزادی، برادری و برابری بدهد و بدون هیچ ملاحظه گرایشی، نجات انسانیت را صدا بزند

اهل سنت ارادت خاصی نسبت به خاندان رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) دارند و حضور اهل سنت در پیاده‌روی اربعین و همچنین پذیرایی از کاروان‌های زائران اربعین حسینی در طول تاریخ گواه این موضوع است.

علمای اهل سنت در آذربایجان غربی به عنوان منادیان فکری جامعه معتقد هستند، قیام امام حسین (ع) برای مبارزه با ظلم ظالمان و مستکبران به وقوع پیوست و اربعین حسینی ادامه دهنده این خط است و در راستای تجدید تعهد مسلمانان و آزادی خواهان جهان در طول تاریخ ترسیم شده است

 اربعین نماد وحدت امت اسلامی است و این مسئله در آذربایجان غربی دو سالی است که جلوه‌ای دیگر گرفته است و از سال گذشته که مرز تمرچین برای پیاده روی اربعین باز شده است، شیعه، اهل سنت و حتی مسیحی‌ها نیز در خدمات دهی به زوار امام حسین (ع) مشارکت دارند.

اهل سنت پای کار خدمت به زوار اربعین در تمرچین

موکب اهل سنت در کارخانه قند پیرانشهر مستقر است و برای سه وعده صبحانه، ناهار و شام به زوار امام حسین (ع) خدمات ارئه می‌دهد و گنجایش این موکب برای استراحت حدود یک هزار نفر می‌باشد.

اهل سنت پای کار خدمت به زوار اربعین در تمرچین

این موکب از سه بخش تشکیل شده است که یک بخش آن برای استراحت و اسکان زائرین است و دو بخش آن نیز برای پذیرایی سه وعده غذا و میان وعده است و به صورت ۲۴ ساعته فعال است و در آن غذا‌های سنتی کرد‌های پیرانشهر از جمله آش کلاله (آش دوغ محلی) و دیگر غذا‌های محلی طبخ و بین زوار امام حسین (ع) توزیع می‌شود و زنان نیز در موکب بزرگ اهل سنت مشارکت داشته و به طبخ غذا می‌پردازند.

اهل سنت پای کار خدمت به زوار اربعین در تمرچین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.