تخفیف ۲۵ درصدی در برخی از مرز‌های کشور برای واردات کالا

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خواستار برخورداری کرمانشاه از تخفیف ۲۵ درصدی که در برخی از مرز‌های کشور برای واردات کالا وجود دارد، شد.

عبدالوحید محمدی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه از تبعیضی که بین مرز‌های مختلف کشور در زمینه تخفیف ۲۵ درصدی برای واردات کالا وجود دارد یاد کرد و گفت : یا همه مرز‌ها باید از این تخفیف برخوردار شوند و یا هیچ مرزی چنینی تخفیفی را نداشته باشد.

وی از پیگیری‌های جدی برای بهره‌مندی مرز‌های کرمانشاه از تخفیف ۲۵ درصدی واردات کالا خبر داد و با بیان اینکه این امر نیاز به مصوبه هیات دولت دارد، عنوان کرد: تا زمانی که چنین تخفیفی نداشته باشیم، واردکنندگان ترجیح می‌دهند کالا‌ها را از مرز‌های جنوبی کشور وارد کنند، زیرا صرفه اقتصادی بیشتری برای آن‌ها دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر مبادلات تجاری در مرز‌های کرمانشاه دو طرفه نیست و عمدتا به صادرات اختصاص دارد، افزود: همین امر باعث شده طرف عراقی حاضر به فراهم کردن زیرساخت‌های چندانی در مرز‌ها نباشد.

محمدی گفت: پایداری تجارت خارجی در مرز‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که تراز تجاری بین دو طرف متعادل باشد و به همین جهت رونق واردات در مرز‌های کرمانشاه بسیار ضروری به نظر می‌رسد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار