۴۴ هزار میلیارد تومان میزان کل فروش محصولات دانش بنیان فعال در حوزه سلامت

معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: در حاضر ۱۱۱ مرکز رشد و ۹ مرکز نوآوری همچنین ۱۴ پارک علم و فناوری و ۲۸۴۱ پروژه فناورانه در کشور داریم.

یونس پناهی معاون تحقیقات وزارت بهداشت در نشست خبری روایت سلامت در دولت مردمی گفت: در حال حاضر ۱۳۱۳ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت فعال هستند که ۴۰ درصد از این شرکت ها در حوزه دارو، ۲۸ درصد در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی و ۳۲ درصد در حوزه کشاورزی و زیستی فعالیت دارند. 

معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۱۱۱ مرکز رشد، ۹ مرکز نوآوری، ۱۴ پارک علم و فناوری، ۲۸۴۱ پروژه فناورانه،  ۱۳۰۳ واحد فناوری و ۷۴۰ محصول تجاری سازی شده در کشور داریم و میزان کل فروش در حوزه سلامت در حدود ۴۴ هزار میلیارد تومان است. 

به گفته پناهی، تحقیقات باید مسئله محور و در راستای رفع نیاز جامعه باشند. برای انجام این کار مسائل کشور بررسی شده اند. الان ۴۶۵ مجله در حوزه سلامت به چاپ رسیده اند.

پناهی اضافه کرد: میزان تولید علم از محل همکاری های بین المللی حدود ۳۰ درصد است. یکی از اهداف وزارت بهداشت دستیابی به مرجعیت علمی و دیپلماسی سلامت است. در حال حاصر ۴۳ آزمایشگاه جامع تحقیقات داریم و برنامه ریزی کرده ایم تا دسترسی دانشمندان به اطلاعات علمی  در سامانه نیماد تسهیل پیدا کند. 

او بیان کرد: شایع ترین عوامل خطر بیماری های غیر واگیر، مربوط به شناسایی است. برای کاهش ابتلای افراد به این عارضه ها، هر حوزه را به دانشگاهی جهت تحقیق و بررسی بیشتر واگذار کرده ایم. برای پارک های علم و فناوری، ردیف  بودجه ۷۴ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است. 

پناهی ادامه داد: تحقیق در خصوص دانش های جدید مانند ژن درمانی و سلول های بنیادی را به چند دانشگاه واگذار کرده ایم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار