قیمت اغلب کالاهای اساسی در بازار مشهد تغییری نکرده است

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: قیمت عمده کالا‌های اساسی در بازار شهر مشهد از ابتدای هفته گذشته تاکنون روند ثابتی را گذرانده است.

محسن صیادی مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش تولید و نیز گرمای هوا و مقرون به صرفه نبودن نگهداری مرغ زنده، روند کاهشی قیمت مرغ زنده از اوایل هفته گذشته مشهود بوده و به قیمت مصوب ۷۳۰ هزار ریال و حتی کمتر از آن رسیده است با این حال از هفته گذشته تاکنون تغییری در وضعیت و قیمت مرغ مشاهده نشده است و جو آرامی در بازار حاکم است.

او افزود: در مورد گوشت قرمز نیز با توجه به کاهش دام زنده طی چند سال گذشته و همچنین وضعیت مناسب خوراک دام به جز سویا شاهد کاهش عرضه و افزایش قیمت گوشت بوده ایم، اما در یک هفته اخیر تغییر چندانی در قیمت آن رخ نداده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه آرد و نان نیز، شروع فصل سفر‌های زیارتی و تابستانی باعث افزایش تقاضا و ایجاد صف‌های طولانی در نانوایی‌های شهر مشهد شده بود، اما طی ماه جاری با عملکرد مناسب نانوایی‌ها و افزایش سهمیه آرد برخی نانوایی‌ها شرایط مطلوب شده که امیدواریم شاهد فراوانی نان و کاهش صف نانوایی‌ها باشیم.

صیادی بیان کرد: کالا‌های اساسی دیگری مانند برنج، حبوبات و روغن به جز عدس که با افزایش اندکی همراه بود در بازار مشهد وضعیت مناسبی دارد و قیمت آن‌ها در هفته گذشته تغییری نکرده است.

او تصریح کرد: کمبودی در بازار تخم مرغ شهر مشهد نیست، اما از ۱۷ مردادماه تاکنون به دلیل افزایش صادرات، شاهد افزایش هفت تا هشت درصدی قیمت تخم مرغ بوده ایم، اما هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ در بازار ۴۸۰ تا ۴۹۰ هزار ریال است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی تاکید کرد: در حال حاضر قیمت شکر در بازار مشهد هر کیلو ۳۲۰ هزار ریال است که نسبت به چند روز گذشته کاهش داشته است، اما باز هم نسبت به قیمت مصوب گرانتر است.

صیادی قیمت لاستیک خودرو را نسبت به قیمت مصوب آن در بازار گرانتر دانست و اظهار کرد: این اختلاف قیمت به ویژه در پراید و پژو به دلیل سبدی فروشی (نوعی فروش اجباری) کارخانه‌های لاستیک و نیز ایجاد انبار‌های خانگی و قیمت‌های فرمایشی گاه زیر قیمت مصوب از سوی نمایندگی‌های فروش است.

او افزود: سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی افزایش یافته که یکی از علل آن استفاده از روش‌های نوین آبیاری است که میزان تولید را افزایش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار