دیدار مدیران و مسئولان تشکل‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای تبریز با امام جمعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار مدیران و مسئولان تشکل‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای تبریز گفت: رسانه‌ها سودمندترین، فراوان‌ترین و ارزان‌ترین وسیله برای بالا بردن سطح آگاهی افراد جامعه و مبارزه با جهل و بی خبری هستند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم  با اشاره به این‌که خبرنگاران عملا در توسعه پایدار جوامع نقش بسیار مهمی بر عهده دارند و به عنوان نیروی محرکه در رشد و توسعه فرهنگی جامعه عامل مهمی به شمار می‌روند گفت: اگر بخواهیم توسعه یا پیشرفتی در کشورمان رخ دهد، باید مزیت‌ها و ضعف‌های فرهنگی خود را بشناسیم.

وی با تاکید بر این‌که خبرنگاران با همه سختی‌ها در مقابل عواملی که قصد به عقب راندن اذهان بیدار جامعه از رسیدن به آگاهی را دارند، ایستادگی می‌کنند، گفت: رسانه‌ها پیشران پیشرفت همه‌ی جانبه جوامع هستند.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که توسعه به آموزش، آگاهسازی و آماده کردن افکار عمومی برای بهره برداری از امکانات مادی و معنوی نیاز دارد، افزود: در این میان نقش رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های آنلاین به عنوان یکی از پارامتر‌های توسعه فرهنگی آشکار می‌شود که با کارکرد‌های اطلاع رسانی، آموزشی، تفریحی و سرگرمی به توسعه همه جانبه کمک می‌کند.
وی در ادامه با گرامیداشت هفته دولت نیز گفت: در شرایطی که دشمنان با حملات و هجمه‌های بی سابقه با هدف سیاهنمایی و ناامیدی در ایران اقدام می‌کنند، دولتمردان باید اقدامات خود را در جامعه تبیین کنند که در این میان نقش رسانه‌های متعهد و منصف بسیار پررنگ است.

وی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی‌های به موقع اقدامات در راستای امیدآفرینی در جامعه، خاطرنشان کرد: باید اقدامات در جامعه گفته شود تا مردم به این باور برسند که دولتمردان در حال تلاش برای پیشرفت همه جانبه کشور هستند.

دراین دیدار نمایندگان تشکل‌های رسانه‌ای به بیان دغدغه‌ها و مسائل مرتبط با حوزه خبر و رسانه پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار