مذاکرات ترکیه و امارات برای شتاب در افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری

وزیر بازرگانی ترکیه از ادامه همکاری با امارات با هدف تقویت روابط اقتصادی و شتاب در افزایش حجم سرمایه گذاری میان دو کشور خبر داد.

عمر بولات، وزیر بازرگانی ترکیه از ادامه همکاری با امارات با هدف تقویت روابط اقتصادی و شتاب در افزایش حجم سرمایه گذاری میان دو کشور خبر داد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» این خبر در توییتی توسط وزیر بازرگانی ترکیه در حاشیه دیدارش با ثانی بن احمد الزیودی، وزیر مشاور امارات در بازرگانی خارجی در جریان نشست وزرای بازرگانی و سرمایه گذاری گروه بیست در هند اعلام شد.

دو وزیر در دیدار با یکدیگر درباره اهمیت توافق مشارکت جامع اقتصادی که قرار است هفته پیش رو اجرایی شود، گفتگو کردند.آن‌ها همچنین اجرای تصمیماتی که در سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به امارات اتخاذ شد را بررسی کردند.

وزیر بازرگانی ترکیه از دستیابی به توافقی در خصوص برگزاری کمیته اقتصادی و تجاری مشترک با مشارکت بازرگانان دو کشور پیش از پایان سال جاری خبر داد. وی توضیح داد که هدف از این نشست، تقویت تجارت دو جانبه و افزایش حجم سرمایه گذاری میان ترکیه و امارات است.

گفتنی است در سفر ژوئیه گذشته اردوغان به امارات، قراردا‌هایی به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد دلار میان ترکیه و امارات امضا شد.

در مارس گذشته نیز دو کشور در نشست مجازی سران، توافقنامه جامع مشارکت اقتصادی امضا کردند که پیش بینی می‌شود تجارت فیمابین را به ۴۰ میلیارد دلار برساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار