ترافیک بالایی در سامانه سهما وجود دارد

به دلیل همزمان شدن ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی با ثبت نام اربعین اتباع، ترافیک بالایی در سامانه سهما وجود دارد.

مسئول امور تحصیلی اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به مشکلات ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در سامانه سهما گفت: احتمالا امسال ۵ تا ۱۰ درصد به جمعیت دانش‌آموزان ما اضافه شود.

علیرضا یاری‌مقدم در خصوص ثبت نام دانش‌آموزان اتباع خارجی گفت: امسال شیوه‌نامه جدید ثبت نام دانش‌آموزان اتباع خارجی اینگونه است که دانش‌آموزان چه افرادی که سال گذشته در ایران تحصیل کردند و چه افرادی که جدیدالورود هستند، در ابتدا باید در سامانه سازمان ملی مهاجرت ثبت نام کنند.

وی افزود: به این دلیل که ثبت نام اینترنتی شده و سامانه نیز متعلق به سازمان ملی مهاجرت است و پیش‌بینی می‌کنیم که احتمالا امسال ۵ تا ۱۰ درصد به جمعیت دانش‌آموزان ما اضافه شود.

یاری‌مقدم با بیان اینکه در ثبت نام دانش‌آموزان اتباع دو دسته دانش‌آموز خواهیم داشت، عنوان کرد: دسته اول شناسه معتبر دارند. اطلاعات این دانش‌آموزان بعد از ثبت نام در سایت پس از ۴۸ ساعت خود به خود در سایت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد و بعد دانش‌آموزان ادامه فرایند را طی کرده و در مدرسه ثبت نام می‌کنند.

مسئول امور تحصیلی اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: دسته دوم دانش‌آموزانی هستند که مدارک شناسایی معتبر ندارند. این دانش‌آموزان در سامانه ثبت نام می‌کنند، کد رهگیری می‌گیرند و بعد باید به دفتر کفالت مراجعه کرده و کد دیگری دریافت نمایند که می‌توانند با آن ثبت نام کنند. قبلا به جای این کد، برگه حمایت تحصیلی دریافت می‌شد.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین معضل ما در حال حاضر این است که به دلیل همزمان شدن با ثبت نام اربعین اتباع، ترافیک بالایی در سایت وجود دارد، گفت: سایت آنگونه که باید عمل نمی‌کند و بسیاری از اتباع نمی‌توانند ثبت نام انجام دهند. [برخی] کافی‌نت‌ها نیز بلد نیستند این کار را انجام دهند، بنابراین موجب رفت‌وآمدهای زیاد، تشویش اذهان و اذیت شدن دانش‌آموزان شده است.

یاری‌مقدم گفت: در روزهای آتی جلسه‌ای برای تعیین تکلیف این موضوع با مسئولان اداره کل اتباع خواهیم داشت.

مسئول امور تحصیلی اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ما ۶۵ هزار دانش‌آموز اتباع داریم که باید این پروسه را طی کنند. نیمی از آن‌ها مدرک معتبر ندارند. تعداد زیادی از دانش‌آموزان اقامت ندارند و سال گذشته با برگه حمایت تحصیلی ثبت نام کردند. حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع مدرک معتبر ندارند و باید به دفتر کفالت مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
بیخود ترین سامانه ...