کشته شدن ۹ راکب موتورسیکلت در تصادفات درون شهری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از فوت ۹ راکب موتورسیکلت در تصادفات درون شهری استان از ابتدای سال خبر داد.

سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۶۰۱ فقره تصادف موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ داده گفت: این آمار معادل ۱۲ درصد تصادفات درون شهری استان است.

او افزود: ۹ راکب و ترک‌نشین موتوسیکلت از ابتدای سال در این تصادفات کشته و ۶۵۴ نفر مجروح شده اند که ۴۵ درصد مجروحان و ۵۷ درصد متوفیان حوادث رانندگی درون شهری استان موتورسواران هستند.

سرهنگ عباسی بیان کرد: بیشترین علت تصادفات موتورسواران رعایت نکردن حق تقدم عبور با ۳۴ درصد و توجه نکردن به جلو با ۳۲ درصد است؛ همچنین در ۲۰ درصد تصادفات درون شهری موتورسیکلت‌ها مقصر حادثه بوده‌اند.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی بیان کرد: پلیس به صورت مستمر و با گشت‌های محسوس و نامحسوس و انجام طرح‌های انتظامی نسبت به برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف اقدام می‌کند که از ابتدای سال تاکنون هزار و ۲۸۲ دستگاه موتورسیکلت توقیف که نسبت به مدت پارسال ۱۹ درصد افزایش داشته است.

او گفت: سه هزار و ۶۸۲ دستگاه موتورسیکلت هم از ابتدای امسال اعمال قانون شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ عباسی گفت: براساس تحقیقات انجام شده ۹۰ درصد جان باختگان موتورسیکلت‌های درون شهری استان در هنگام تصادف از کلاه ایمنی استفاده نکرده اند که اگر موتورسوران همین یک مورد را رعایت کنند می‌توانیم با کاهش قابل توجهی در آمار جان باختگان موتورسوار روبرو شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.