اقتصاد آمریکا به نقطه رکود نزدیک می‌شود

برخی از نمودار‌های اقتصادی آمریکا در ماه جاری افتی را نشان می‌دهند که از سال گذشته تاکنون بی سابقه بوده است.

فعالیت تجاری آمریکا در ماه آگوست به نقطه رکود نزدیک شد و با کاهش تقاضا برای کسب و کار‌های جدید در بخش خدمات گسترده، سطح رشد در ضعیف‌ترین سطح خود از فوریه تاکنون بود.

براساس گزارش رویترز، اس اند پی گلوبال اعلام کرد که شاخص فلش مرکب PMI، که بخش‌های تولیدی و خدماتی را نظاره می‌کند، از ۵۲ در ژوئیه به ۵۰.۴ در ماه آگوست سقوط کرد که بزرگترین افت از نوامبر ۲۰۲۲ بود. 

 برای ماه‌ها، بازار کار قوی و هزینه‌های مصرف‌کننده انعطاف‌پذیر به طور فزاینده‌ای ترس از رکود اقتصادی را کاهش داده و منجر به تجدیدنظر‌های صعودی در پیش‌بینی‌های رشد تولید ناخالص داخلی شده است.

 رشد فعالیت‌های تجاری بخش خدمات در ماه آگوست با ۵۱.۰ پایین‌ترین سطح از فوریه بوده است و PMI تولیدی با ۴۷.۰ پایین‌تر از ۴۹.۰ در جولای، در محدوده انقباض قرار گرفت.

داده‌های روز چهارشنبه بدتر از حد انتظار بود، به طوری که اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند که شاخص خدمات ۵۲.۲ و شاخص تولید ۴۹.۳ خواهد بود.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد کسب و کار در S&P Global Market Intelligence گفت: تقریبا توقف فعالیت‌های تجاری در ماه آگوست، شک و تردید‌هایی را در مورد قدرت رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم ایجاد می‌کند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که شتاب رشد تولید ناشی از بخش خدمات در سه ماهه دوم کاهش یافته و با کاهش بیشتر کارخانه‌ها همراه شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار