بهره‌مندی ۱۷۹ نخبه خراسان رضوی از سربازی تخصصی

رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۷۹ نفر از نخبه‌های استان خراسان رضوی از سربازی تخصصی استفاده کردند.

عبدالکریم سجادی رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی گفت: خوشبختانه امروز به جایی رسیده‌ایم که هر زمینه علمی شاهد حضور اسامی دانشمندان ایرانی در مقالات معتبر خارجی هستیم.

او افزود: بنیاد نخبگان با هدف حمایت از نخبگان راه‌اندازی شده و نتایج مفید زیادی از آن شاهد بوده‌ایم. این فرهنگ باید جا بیفتد که در مدیریت، اجرا و همچنین در حل مسائل به حضور نخبگان نیاز داریم و این حضور در تمامی حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، هنری، حقوقی، پزشکی، کشاورزی، ورزشی و ... ضرورت دارد.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی کرد: در سال ۱۴۰۲ چهار هیئت اندیشه‌ورز در استان شروع به فعالیت کردند این در حالی است که پیش از این چنین هیئت‌هایی در استان فعال نبود.

سجادی بیان کرد: همچنین ۲۸ بورسیه دانشجویی در سال ۱۴۰۲ اهدا شده است که این آمار در ابتدای دولت سیزدهم برابر با صفر بوده است. در طرح استادیاران جوان در ابتدای دولت سیزدهم ۳ طرح ارائه شده است و این آمار تا سال ۱۴۰۲ به ۱۵ طرح رسیده است.

او تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بنیاد نخبگان استان از ۴۰ نفر و در سال ۱۴۰۲ از ۶۴ نفر از رتبه‌های برتر المپیاد و کنکور تقدیر کرده است.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی تاکید کرد: در ابتدای دولت سیزدهم ۶۷ نفر از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی و فناور بهره‌مند شدند و در سال ۱۴۰۱ این آمار ۸۲ نفر و در سال ۱۴۰۲ تا کنون آمار ۳۰ نفر بوده که در مجموع ۱۷۹ نفر از نخبگان خراسان رضوی در دولت سیزدهم از  تسهیلات نظام وظیفه تخصصی استفاده کرده اند.

برچسب ها: سربازی ، نخبگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.