قیس الخزعلی: وجود نظامیان آمریکا برای امنیت اسرائیل است

دبیرکل عصائب اهل حق عراق وجود نیرو‌های آمریکایی در منطقه را فقط برای حفاظت از رژیم صهیونیستی دانست.

قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد با اشاره به اینکه اراده برای بی‌ثبات کردن عراق یک توهم است گفت که با اشاره به اینکه اراده برای بی‌ثبات کردن عراق توهم است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، او با بیان اینکه هدف اصلی حضور نظامی آمریکا حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است، تاکید کرد: قرار بود جابجایی نیرو‌های آمریکایی در ماه نهم انجام شود و این تغییر قابل توجه بود. ما جزئیات کاملی در مورد جابجایی ۲۵۰۰ نیروی رزمی و ۱۵۰۰ پرنسل نظامی داریم. اما آنچه درباره تحرکات آمریکا رسانه‌ها رخ داد، اغراق آمیز است».

الخزعلی با اشاره به اینکه اتفاقات رخ داده تأثیری بر عراق نمی‌گذارد و این تحرکات اهمیتی ندارد گفت: هر آنچه در حال وقوع است با اطلاع دولت عراق است. تعداد نیرو‌های آمریکایی ۲۵۰۰ نفر است و یک نفر افزایش نخواهد یافت.

دبیرکل عصائب اهل حق عراق تاکید کرد این کشور می‌تواند از خود دفاع کند، گروه آمریکایی که برای جنگ آمده و بیشتر آن‌ها در سوریه خواهند بود. خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق اجتناب ناپذیر است و آمریکایی‌ها این را می‌دانند و دیگر استدلال تعداد داعش کافی نیست. او مذاکره اخیر وزیر دفاع عراق با همتای آمریکایی خود را مسیری درست خواند و اعلام کرد «اولین راهبرد مقاومت در عراق موفقیت دولت است».

قیس الخزعلی در پایان نیز درباره دولت و انتخابات عراق اعلام کرد دولت السودانی ۴ سال باقی می‌ماند چراکه او بهتر از حد معمول کار می‌کند و نیرو‌های سیاسی در حال تعامل هستند و اعتبار دولت را تایید می‌کنند و از آن راضی هستند. به همین دلیل ضرورتی برای برگزاری انتخابات زودهنگام وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار