۲۷ هزار میلیارد ریال سرمایه برای شبکه فاضلاب خراسان رضوی جذب شده است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۲۷ هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در دولت سیزدهم برای اجرای پروژه فاضلاب در ۶ شهر این استان جذب شده است.

حسین امامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: این شهر‌ها شامل گلبهار، سبزوار، تربت حیدریه، نیشابور، خواف و تایباد هستند.

او افزود: طرح‌های فاضلاب پس از تکمیل به مدت ۲۰ تا ۲۵ سال در اختیار سرمایه گذار قرار می‌گیرد و پس از اتمام این مدت، تحویل شرکت آب و فاضلاب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: سرمایه گذار، پساب حاصل از تصفیه فاضلاب را به فروش می‌رساند و یا خود مورد استفاده قرار می‌دهد و تمامی هزینه‌های نگهداری و به روزرسانی تاسیسات را نیز در مدت بهره برداری عهده دار خواهد بود.

امامی بیان کرد: طرح ساخت و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر گلبهار در بازه زمانی ۲ سال به روش خرید تضمینی فاضلاب (BOT) با ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب در شبانه روز ساخته شده و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

او تصریح کرد: ساخت و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرک توحید شهر سبزوار نیز توسط سرمایه گذار حقیقی و ساخت شبکه و تصفیه خانه فاضلاب شهر‌های تربت حیدریه، نیشابور، خواف و تایباد هم به روش بیع متقابل توسط بخش صنعت و معدن استان عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تاکید کرد: با اجرای این طرح‌ها، پساب فاضلاب جایگزین آب شرب در کارخانه‌های فولاد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.