تاکید آفریقای جنوبی بر وارد نشدن به رقابت ابرقدرت‌ها

رئیس جمهور آفریقای جنوبی در آستانه آغاز اجلاس گروه بریکس تاکید کرد نسبت به رقابت میان قدرت‌های جهانی موضع بی‌طرف دارد.

«سیریل رامافوسا»، رئیس جمهور آفریقای جنوبی در گفتگوی زنده با مردم کشورش اعلام کرد که آفریقای جنوبی به رقابت بین قدرت‌های جهانی کشیده نخواهد شد و نسبت به چنین رقابتی موضع بی‌طرف دارد.

براساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، رامافوسا بیان داشت، آفریقای جنوبی تلاش دارد تا با همه کشورهای جهان به نفع توسعه و صلح جهانی همکاری کند.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد تمایل کشورها برای پیوستن به بریکس از تمایل آنها برای ایجاد یک سیستم روابط بین المللی مبتنی بر عدالت بیشتر و در نظر منافع متقابل حکایت دارد.

او افزود: آفریقای جنوبی با جهان تک قطبی مخالف است، بنابراین از این تمایلات حمایت می‌کند. عضویت در بریکس به نفع منافع ملی ما است، زیرا این گروه بریکس اکنون در حال ایجاد تغییراتی در سیستم اقتصادی و سیاست جهانی است.

در اوایل ماه آگوست، نالدی پاندور، وزیر امور خارجه و همکاری آفریقای جنوبی، اعلام کرد که ۳۴ کشور مشارکت خود را در نشست سران آتی بریکس در ژوهانسبورگ تایید کرده‌اند. به گفته او، موضوع گسترش بریکس در این اجلاس بررسی خواهد شد و ۲۳ کشور درخواست های رسمی برای پیوستن به این گروه را ارائه کرده‌اند.

اعضای گروه بریکس متشکل از اقتصاد‌های نوظهور جهان شامل برزیل،‌روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی، هم اکنون در بردارنده بالغ بر یک چهارم از حجم اقتصاد جهانی، مجری یک پنجم از تجارت جهانی و میزبان بیش از ۴۰ درصد از جمعیت جهان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
همه دنیا باید علیه سیاستهای تک قطبی آمریکا با هم متحد بشن والا آمریکا یکی همه اشون رو نابود میکنه
آخرین اخبار