رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور:

مجمع اخوت مساجد جهان اسلام راه اندازی شود

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: مجمع اخوت مساجد جهان اسلام در راستای تقویت ارتباط بین مساجد راه اندازی شود.

 حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین خداداده عصر دوشنبه در نخستین اجلاسیه بین المللی مساجد جهان اسلام که به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، گفت: ۴ مسجد تمدن ساز در جهان اسلام وجود دارد که در دوران ظهور نقش آفرین هستند و مسجد نیز از صدر اسلام تاکنون نقش بسیار مهمی در جامعه اسلامی داشته است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: مسجد در جامعه ایمانی در تمام دنیا بی نظیر است و اگر مدل دیگری برای انسان سازی، تربیت، خودسازی و طهارت جامعه وجود داشت آن مدل‌ها به واسطه پیامبران از سوی خداوند به ما ارائه می‌شد.

حجت الاسلام خداداده گفت: حضور امت اسلام در مساجد با یک قبله و الفاظ مشترک در تمام دنیا نشان از اقتدار است.

او گفت: امروز جهان اسلام از عدم وحدت رنج می‌برد که هنوز پیوند مستحکمی بین مسلمین ایجاد نشده است و اینکه امروز درب برخی از مساجد باز نیست و کارکرد‌های آنان به فراموشی سپرده شده، مسائلی است که نیازمند هم اندیشی دارد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران بدون مرز بوده و همه ندای امام راحل را شنیدند و امروز امت واحده برای دفاع از قدس و احترام به مسجدالاقصی آماده جانفشانی است.

حجت الاسلام خداداده با بیان اینکه امیدواریم مجمع اخوت بین مساجد اسلام را راه اندازی کنیم، افزود: در این مسیر نیازمند الگو‌هایی همانند شیخ زکزاکی هستیم که در مسیر تبلیغ دین و مسجد هستی خود را فدا کرد.

او ادامه داد: اگر مسجد اتصالات خود را در اخوت ایمانی شکل دهد بدون شک مشکلات مساجد و در پی آن مشکلت جامعه برطرف می‌شود.

حجت الاسلام خداداده با بیان اینکه مساجد شاخص باید شناسایی شوند، افزود: اخوت بین مساجد باید شکل گیرد که البته این کار مردمی باید رقم بخورد که ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که یک شبکه مردمی است این آمادگی را دارد تا در این عرصه نقش آفرینی کند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد: رئیس جمهور نسبت به حمایت از مساجد دغدغه دارد و وزیر ارشاد نیز تاکید کردند که باید مساجد احیا شوند که این موضوع نیازمند حمایت‌های همه جانبه مردمی و نهاد‌های مسئول است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار