فرماندار تربت جام مطرح کرد:

کمبود معلم و فضای آموزشی در تربت جام

فرماندار تربت جام گفت: کمبود معلم و فضای آموزشی در حوزه تعلیم و تربیت کماکان وجود دارد.

حسین جمشیدی فرماندار تربت جام گفت: کمبود معلم و فضای آموزشی درحوزه تعلیم و تربیت کماکان وجود دارد و باید درسال جاری از طریق استفاده از ساعات اضافه کاری به شاغلین، بازنشستگان و ورودی‌های جدید به میزان قابل توجهی کمبود‌ها جبران شود.

او افزود: در کنکور امسال ۶۰ رتبه زیر هزار توسط دانش آموزان تربت جام کسب شده است که ۱۸۰ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و این موفقیت‌ها نتیجه تلاش‌های دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت، والدین و دانش آموزان است.

فرماندار تربت جام ادامه داد: در سطح کشور بیش از ۱۶۰ هزار ترک تحصیل داریم و در شهرستان تربت جام نیز به نسبت سایر شهرستان‌ها آمار بالاست.

جمشیدی بیان کرد: مسئولان ادارات و نهاد‌های شهرستان فقط رفع تکلیف نکنند و به آموزش و پرورش کمک نمایند تا این دانش آموزان به تحصیل بازگردند.

یدالله دامن پاک جامی مدیر آموزش و پرورش تربت جام در ادامه گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۲۲ معلم و ۱۱۲ دبیر جذب آموزش و پرورش تربت جام می‌شوند و از طرفی برای جبران کمبود نیروی انسانی از اضافه کار شاغلین، نیرو‌های خرید خدمات و بازنشستگان استفاده خواهد شد که باز هم با کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی مواجه خواهیم شد.

او افزود: در سال تحصیلی جاری و امسال ۹۰ کلاس درس به آموزش و پرورش اضافه شده است و در هفته دولت مدرسه ۶ کلاسه روستای قلعه گک و زمین چمن مدرسه شهید عبادعسکری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و در اول مهر دبستان پسرانه و دخترانه شهید محسن فخری زاده در مسکن مهر افتتاح می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش تربت جام ادامه داد: بر اساس دستورالعمل باید ۴۳ درصد دانش آموزان به رشته‌های مهارتی کارودانش هدایت شوند؛ از سویی مشکلات دانش آموزان روستایی و کلاس‌های درس مختلط به جهت کمبود فضای آموزشی و معلم و نرسیدن دانش آموزان به ظرفیت تشکیل کلاس تک جنسیتی در بعضی روستا‌ها وجود دارد.

دامن پاک جامی بیان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس در اول مهر با کمک مردم، خیرین و گروه‌های جهادی در طرح شهید عجمیان، برخی مدارس رنگ آمیزی، ایمن سازی، آسفالت و میز و نیمکت‌ها بازسازی شدند.

او تصریح کرد: در پایه‌های تحصیلی ششم به هفتم و نهم به دهم، ترک تحصیل در بین دانش آموزان بر اثر مشکلات اقتصادی، دوری از شهر و ازدواج‌های زودهنگام دختران وجود دارد که با ایجاد خوابگاه در مرکز شهر این مشکلات رفع می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار