مرگ ۴۳ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران

۴۳ نفر از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران جان باختند.

دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مارندران گفت: ۴۳ نفر از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادندکه این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد کاهش داشت.

او افزود: دراین چهار ماه از کل فوتی‌های مسمومیت با قرص برنج در استان ۲۵ نفر مرد و ما بقی زن بودند.

عباسی گفت:در این مدت شهرستان‌های بابل با ۱۰، آمل با ۹ و ساری با ۷ فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده اند.

او افزود:این در حالی است که آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان‌های چالوسّ، نوشهر، سوادکوه، محمود آباد هر کدام یک فوتی گزارش شده است.

عباسی گفت:بر اساس این گزارش فروردین با ۱۳، اردیبهشت با ۱۱ و خرداد ۱۰ مورد بیشترین فوتی و تیر با ۹ مورد کمترین فوتی در آن گزارش شده است.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه از موارد ذکر شده ۲۲ نفر مجرد و ما بقی متاهل هستند افزود: سنین ۲۱ تا ۳۰ سال و سنین ۴۱ تا ۵۰ سال هر کدام با با ۱۰ مورد بیشترین و سنین کمتر از ۱۶ سال با یک فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج گزارش شده است.

ضرورت اعمال تدابیر سختگیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج

دکتر عباسی عمدیر کل پزشکی قانونی مارندران فت: هر چند طی سال‌های گذشته و طبق آمار‌های موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم بنابراین برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و به گونه‌ای عرضه آن باید محدود شود نه اینکه افراد به راحتی بتوانند آن را از مغازه‌ها تهیه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.