رونمایی از سامانه تصدیق الکترونیک با حضور رئیس کمیسیون اصل نود

رونمایی از سامانه تصدیق دو مرحله‌ای امضا و پرداخت الکترونیک با حضور رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به صورت سراسری انجام گرفت.

 سامانه تصدیق دو مرحله‌ای امضا و پرداخت الکترونیک با حضور حجت الله والمسلمین نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و الهام آزاد رئیس کمیته حقوقی و قضائی کمیسیون اصل ۹۰ در یکی از دفاتر اسناد رسمی تهران به صورت سراسری در کل کشور راه اندازی شد.

این سامانه که پیش‌تر اجرای آزمایشی آن در استان زنجان و تعداد دیگری از استان‌ها با نظارت کمیسیون اصل ۹۰ و کمیته حقوقی و قضائی کمیسیون آغاز شده بود، امروز به صورت سراسری رسما آغاز به کار کرد و از این پس تمامی نقل و انتقالات اسناد از طریق این سامانه با حضور متقاضی انجام می‌شود و پس از استعلام برخط مشخصات هویتی متقاضی صدور سند از مراجع مختلف نظیر پست، ثبت احوال و ... صدور سند انجام می‌شود و پس از آن رمز یکبار مصرفی برای تلفن همراه مراجعه کننده ارسال می‌شود با این کار، مشخص می‌شود این شخص همان فردی است که سامانه ثنا به نام او ثبت و از این رهگذر شاهد کاهش جرائم کیفری و کاهش جمعیت کیفری کشور از مسیر کاهش جعل و کلاهبرداری خواهیم بود.

تسهیل امور مردم و کاهش بروکراسی با جاری شدن حکمرانی الکترونیکی

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در این مراسم اظهار کرد: این اتفاق در راستای تحقق حکمرانی نوین الکترونیکی اقدام بزرگی بود و یکی از وظایف مهم حکمرانی، جاری شدن حکمرانی الکترونیکی است که وابسته به هیچ دولتی نیست و نخ تسبیح این موضوع وزارت ارتباطات است لذا این وزارتخانه با تکمیل فرآیند حکمرانی داده‌ها باید مشکلات این حوزه را مرتفع کند.

وی تصریح کرد: ما باید به نفع مردم از ظرفیت قانون استفاده کنیم و قوانین را به گونه‌ای منعطف نماییم که امورات مردم تسهیل شود، استفاده از حکمرانی الکترونیک و کاهش بروکراسی و انجام فرآیند‌ها به صورت الکترونیکی یکی از همین تسهیل گری‌ها در امور مردم است.

شفاف سازی معاملات با راه‌اندازی سامانه تصدیق ثبت اسناد و نقل و انتقالات

الهام آزاد رئیس کمیته حقوقی و قضائی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز با اشاره به راه اندازی سامانه تصدیق الکترونیک، گفت: کاهش جمعیت کشور و شفاف سازی فرآیند صدور اسناد با این سامانه محقق می‌شود ضمن اینکه معاملات روشن شده و حقوق مالکانه افراد رعایت می‌شود لذا قدم بزرگی در این زمینه با همکاری سازمان ثبت و نظارت کمیسیون برداشته شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار