مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی در اردبیل گشایش یافت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: طرح مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی در اردبیل آغاز شد.

پروانه رضاقلیزاده یاد و خاطره شهدای والامقام استان اردبیل را گرامی داشت و گفت: شهر اردبیل که به شهر عاشقان حسینی و ابوالفضلی شهره است با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام از کیان این مرز و بوم دفاع کرده و اولین کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید این استان به صورت ملی در حال برگزاری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به آغاز دوره آموزشی تابستانی با محوریت خدمات کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و می گوید: در این دوره همکاران ما با هدف توانمندسازی کتابداران در طراحی خدمات جدید یا باز طراحی خدمات موجود حاضر شده و از برنامه‌های آموزشی سه روزه بهره‌مند می‌شوند.

به گفته او، فراگیران منتخب از بین کتابداران و مسئولان کتابخانه‌ها در این دوره حاضر شده تا با برگزاری آزمون ورودی انتخاب شوند و بر همین اساس آزمون ورودی از طریق سامانه یادگیری الکترونیکی در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

رضاقلیزاده افزود: نفرات منتخب که بر اساس نتایج آزمون ورودی معرفی می‌شوند، با توجه به سوابق آموزشی در سال‌های گذشته و مشارکت همکاران در جایزه ملی خدمات برون کتابخانه‌ای و دومین جایزه ملی خدمات کتابخانه‌های عمومی انتخاب می‌شوند تا مورد تجلیل و تکریم قرار گیرند.

او در ادامه گفت: تمام تلاش ما بر این است تا در قالب کتابخانه‌های عمومی و خدماتی که در گستردگی این مجموعه انجام می‌شود، بتوانیم زمینه اعتلای فرهنگی جامعه را نیز فراهم کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل می گوید: امسال بیش از سه هزار و ۵۰۰ برنامه با محوریت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، غنی‌سازی اوقات فراغت، کارگاه‌های آموزشی و همچنین مسابقات کتابخانه‌ای و نشست‌های جمع‌خوانی و فرهنگی برگزار شده تا بتوانیم زمینه جلب رضایت علاقه‌مندان این بخش را فراهم کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.