جهش تولید در ۶۷ هزار هکتار دیمزار مازندران

طرح جهش تولید در دیمزار‌های مازندران از ۳۰ هزار هکتار به ۶۷ هزار هکتار رسیده است.

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده بود امسال دو میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در کشور تحت پوشش اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها قرار می‌گیرند که سهم مازندران ۳۰ هزار هکتار است.

طرح جهش تولید در دیمزار‌ها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سازمان جهاد کشاورزی برای دومین سال پیاپی در مازندران اجرا می شود و در این طرح کاشت گندم در دیمزار‌های استان از مهر ماه سال گذشته آغاز و برداشت این محصول نیز تا پایان تیرماه امسال ادامه داشت

حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه کشت پاییزه با بیان اینکه طرح جهش تولید از ۳۰ هزار هکتار به ۶۷ هزار هکتار رسیده است، گفت: هر اقدام موثر در بهره وری در عملکرد گیاه دارای اجزای مختلف است و باید همه آیتم‌ها به موازات هم رعایت شوند که تولید و عملکرد خوب در زمینه کمی و کیفی ایجاد شود.

او افزود: در کشور میانگین مصرف همه کود‌ها ۱۹۴ کیلوگرم در هکتار است و در مازندران هم باید به این رقم دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: متاسفانه در استان انجام کشت‌ها به روز‌های پایانی موکول می‌شود در حالیکه کشت‌ها باید در زمان نرمال انجام شود.

عنایتی گفت: خوشبختانه کشت‌ها به سمت مکانیزه شدن سوق پیدا می‌کند و باید مصرف بذر به درستی انجام شود.

او خواستار مدیریت تغذیه محصولات زراعی، رعایت زمان کاشت مناسب، استفاده از ارقام مناسب هر منطقه، ضدعفونی بذور، تامین کود‌های مورد نیاز، مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز و تامین تسهیلات مورد نیاز برای کاشت به موقع محصولات پاییزه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار