۲۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور قابلیت تجاری‌سازی دارند

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ۲۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال کشور قابلیت تجاری‌سازی محصولات خود را دارند.

رضا اسدی‌فرد معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه محصولات و دستاورد‌های پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود گفت: حدود ۲ هزار شرکت دانش بنیان کشور که با ۱۰۰ نفر نیروی انسانی فعال هستند و بازار به نسبت خوبی دارند، می‌توانند محصولات خود را تجاری‌سازی کنند.

وی از اجرای طرح دسته‌بندی شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: برخی شرکت‌های نوپا به معنای واقعی نیاز به کمک‌های خاص در زمینه تسهیل شروع کسب و کار، یادگیری مهارت و همچنین تکمیل محصولات دارند که باید یکسری کمک‌های بلاعوض و یا وام‌های ترجیحی کم‌بهره به آن‌ها تعلق گیرد.

اسدی‌فرد با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان کوچک مقیاس باید از شرکت‌های بزرگ جدا شوند، ابراز کرد: شرکت‌های بزرگی که تمرکز کار آن‌ها در حوزه دانش بنیان است نیز باید از شرکت‌هایی که بخشی از فعالیت آن‌ها در این حوزه است، جدا شوند تا مورد حمایت قرار گیرند.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: این دسته‌بندی موجب می‌شود شرکت‌های نوپا رشد کنند و به شرکت‌های بزرگتر تبدیل شوند و شرکت‌هایی که بخشی از سبدشان در حوزه دانش بنیان است به سمت شرکت‌هایی که تمرکز در این حوزه دارند، حرکت کنند.

وی با بیان اینکه در دوره جدید فعالیت معاونت توسعه شرکت‌های دانش بنیان بازدید هر هفته از این شرکت‌ها در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه صنعت ماشین‌سازی و حوزه فن‌آوری اطلاعات در شهرستان شاهرود وجود دارد که نیازمند حمایت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار