معاون سازمان اجتماعی وزارت کشور خبر داد ؛

برگزاری انتخابات تشکل‌های اجتماعی کشور در آبان ماه

محسن ولیئی گفت: انتخابات تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد کشور با رویکرد اجتماعی آبان ماه امسال برگزار می شود .

محسن ولیئی در سمنان معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور گفت: دستورالعمل و بخشنامه برگزاری این انتخابات در شهریور ماه ابلاغ می‌شود و فعالین و کنشگران مدنی و مدیران موسسات سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند برای عضویت دو ساله در شورا‌های استانی و ملی حمایت و توسعه سازمان‌های مردم نهاد اجتماعی وارد عرصه شوند.

وی گفت : هم اکنون ۱۰ هزار تشکل مردم نهاد دارای مجوز از وزارت کشور در سطوح شهرستانی استانی ملی و بین‌المللی با مشارکت ۱۷۴ هزار نفر اعضای این تشکل‌ها در موضوعات مختلف به حدود ۲ میلیون نفر از مردم کشور خدمات ارائه می‌کنند.

وی افزود : یک هزار تشکل و نهاد از این مجموعه دارای فعالیت در سطح ملی هستند.

به گفته ولیئی؛ ۹۰ درصد بررسی و بازنگری و تدوین قانون جامع تشکل‌های سازمان‌های مردم نهاد در کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی به سرانجام رسیده است و همچنین اصلاح آیین نامه اجرایی این سازمان‌ها مصوب سال ۹۵ پس از حدود ۸ سال در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های مستمر توانمندسازی مدیران عامل، بازرسان، موسسان و هیئت امناء سازمان‌های و تشکل‌های مردم نهاد در سطح کشور خبر داد و افزود این دوره‌ها به صورت مستمر در استان‌ها با حضور مدرسان تخصصی کشوری در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.