ضرورت جلوگیری از فروش مجوز چاه‌های آب زراعی و کشاورزی به صنعتی/باغات بیش از هزار متر شناسنامه‌دار می‌شوند

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد درخواست کرد شرکت آب منطقه‌ای از فروش مجوز چاه آب زراعی به صنعتی جلوگیری کند.

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به اینکه شهر یزد در شرایط گرم و خشک آب و هوایی قرار دارد و بدلیل کم آبی، درختان و گیاهان باغات یزد درحال خشک شدن است، توصیه می‌شود سازمان آب منطقه‌ای مجوز چاه‌های سطح شهر را فقط برای استفاده آبیاری فضای سبز صادر کند.

او افزود: اخیرأ برخی مالکین چاه‌ها اقدام به فروش مجوز چاه جهت استفاده‌های صنعتی می‌کنند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه شهرداری آماده خرید چاه‌های آب در سطح شهر است گفت: همچنین سازمان سیماو منظر مکلف شد ضمن تشکیل کارگروه صیانت از باغ ها، درخصوص حفظ و صیانت از فضای سبز و باغات راهکار‌های اجرایی خود را تنظیم، تدوین و اجرا کند.

نیکونژاد گفت: مقرر شد تا نیمه آذر ماه نیز سازمان سیما و منظر درخصوص باغ‌های بیش از هزار متر مساحت که پلاک کوبی شده اند شناسنامه باغ را تهیه و تنظیم کند.

همچنین در این جلسه به مدیر روابط بین‌الملل شهرداری یزد تأکید شد از طریق تمام رسانه ها، در زمینه آگاه سازی مردم در خصوص حفظ فضای سبز و باغات سطح شهر و نحوه خرید و فروش باغات و جرایم قطع درخت و خشک انداختن باغات و فضای سبز اطلاع رسانی کافی صورت دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
آدم عاقل ...
از صنعتی به کشاورزی باید جلوگیری کنی
وگرنه صنعتی شدن که آب کمتری نسبت به کشاورزی مصرف میشه