تشریفات گمرکی خروج زائران و موکب داران اربعین

مدیرکل گمرک استان سمنان در خصوص تشریفات گمرکی برای خروج زائران و موکب داران اربعین در سمنان توضیح داد.

حاجیان نژاد مدیرکل گمرک استان سمنان  در خصوص تشریفات گمرکی وسائل نقلیه زائران اربعین گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با ستاد مرکزی اربعین، خروج موقت کلیه وسائل نقلیه سواری، اتوبوس، کامیون و وانت شخصی، دولتی و عمومی از امروز ۲۷ مرداد تا پایان ایام اربعین باید از طریق ستاد عتبات عالیات در گمرکات مراکز استان‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه صادرات برخی کالا‌ها هم، چون گوشت قرمز، برنج و مواد سوختی مورد نیاز موکب‌ها مشمول عوارض صادراتی هستند افزود: باتوجه به سهمیه‌ای که در استان‌ها در نظر گرفته شده است، این کالا از پرداخت عوارض صادراتی معاف هستند و باید مجوز‌های بهداشتی قرنطینه‌ای را رعایت کنند.

مدیرکل گمرک استان سمنان تصریح کرد: باید اظهارنامه‌های صادراتی بابت محمولات توسط ستاد استانی عتبات عالیات در گمرکات استانی تنظیم شود.
حاجیان نژاد ابراز داشت: به منظور جلوگیری از ازدحام کاری در گمرکات مرزی انجام تشریفات خروج موقت وسائط نقلیه اعم از پلاک شخصی و عمومی در گمرکات مراکز استان‌ها باید انجام شود.
وی اضافه کرد: خروج موقت ناوگان عمومی برای حمل و نقل مسافر علاوه بر رعایت تشریفات جاری گمرکی منوط به اخذ مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.