هشدار سیا به بلینکن: ضدحمله اوکراین کارساز نیست

یک روزنامه‌نگار آمریکایی به نقل از یک مقام اطلاعاتی این کشور می‌گوید سیا به وزیر خارجه در مورد نتایج ضدحمله اوکراین هشدار داده است.

سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی به نقل از یک مقام اطلاعاتی آمریکا گزارش داد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور اطلاع داده که بعید است ضدحمله اوکراین بتواند روسیه را شکست دهد.

به گزارش اسپوتنیک، این مقام اطلاعاتی که نخواست نامش فاش شود، می‌گوید: «به بلینکن گفته شده که ضد حمله اوکراین کارساز نخواهد بود. این [ضد حمله] نمایشی بود که زلنسکی به راه انداخت و برخی در دولت این مزخرفات را باور کردند».

این مقام ناشناس همچنین می‌گوید بلینکن متوجه شده که واشنگتن و متحدان آن در اوکراین جنگ را در برابر روسیه نخواهند برد؛ اما از سوی دیگر نمی‌خواهد درباره مسئله اوکراین از سوی دیگران مورد استهزا قرار بگیرد».

وی  همچنین می‌گوید بلینکن قصد داشته مثل هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا که تلاش داشت با میانجیگری به جنگ ویتنام پایان دهد، اقدام مشابهی انجام داده و بین دو طرف روسی و اوکراینی میانجیگری کند، اما در انتها متوجه شد چنین عملی یک شکست بزرگ خواهد بود.

گفتنی است اوکراین اوایل ماه ژوئن ضد حمله خود را علیه مواضع روسیه در دونباس، خرسون و زاپروژیا آغاز کرد. این ضد حمله تا کنون دستاورد قابل توجهی نداشته و در عوض جان بسیاری از سربازان اوکراینی را گرفته و خسارت مادی بسیاری بر جای گذاشته است. 

نشریه تایمز اخیرا در گزارشی به نقل از یک افسر آمریکایی گفته است ناتو نسبت به توانایی‌های ارتش اوکراین انتظار بیشتری داشت و خوش‌بین‌تر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
وقتی سوخو 35 ها رو نمیده هر بلایی سرش میخواین بیارین بیارین
آخرین اخبار