مشوق‌های دولت برای ساخت و ساز در بافت فرسوده

معاون عمرانی استانداری کرمان مشوق‌های دولت برای ساخت و ساز در بافت فرسوده را تشریح کرد.

 سیدمصطفی آیت اللهی موسوی  در گفت و گوی ویژه خبری شبکه کرمان به تخفیف حداقل ۳۰ درصدی پروانه ساخت در طرح نهضت ملی مسکن و مشوق‌های ایجاد شده در بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در بافت فرسوده، مزایا و مشوق‌هایی برای ساخت داده می‌شود.

او سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن را حدود ۱۵۰ هزار واحد اعلام کرد و افزود: با توجه به طرح مسکن مهر در سال های گذشته، بخش اعظمی از زمین‌های دولتی صرف شده و در طرح فعلی تا امروز ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین تامین شده و ۸۰۰ هکتار منتظر تصویب در شوراها است و با تصویب آن‌ها کل زمین مورد نیاز متقاضیان برنامه حمایتی دولت، تامین می‌شود. 

آیت اللهی موسوی با اشاره به کمبود زیرساخت‌ها، آماده‌سازی زمین‌های بکر تامین شده را هزینه‌بر خواند و بر آورده متقاضیان در ابتدای کار تاکید کرد و گفت: براساس آخرین مصوبات، مقرر شد هزینه زیرساخت‌ها به صورت یک سوم از طریق وزارت راه و شهرسازی، استان و دستگاه خدمات‌رسان تامین شود. 

او در جمع‌بندی مطالب از پیگیری مشکلات مجموعه بلدالامین خبر داد و گفت: اراضی این طرح متعلق به ستاد اجرایی است که تفکیک آن انجام شده و در نشستی که به زودی با مجری طرح برگزار می‌شود  و تعیین تکلیف نهایی انجام و به صورت مستمر پیگیری می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار