سفر میلی به تل‌آویو در پی افزایش نگرانی از وضعیت ارتش صهیونیستی

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به دنبال افزایش نگرانی از وضعیت ارتش در رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند.

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به دنبال افزایش نگرانی از وضعیت آشفته ارتش رژیم صهیونیستی و در بحبوحه اعتراضات مردمی به اصلاحات قضایی در کابینه نتانیاهو قرار است هفته آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر کند.

به گزارش آکسیوس، هزاران نفر از نیرو‌های ذخیره رژیم صهیونیستی فعالیت خود را به دلیل مخالفت با تضعیف دادگاه عالی کشور توسط کابینه نتانیاهو به حالت تعلیق درآورده اند. همین امر موجب نگرانی شدید آمریکا از وضعیت پایگاه‌های خود در منطقه و سفر مارک میلی در روز‌های آینده به سرزمین‌های اشغالی شده است.

نیرو‌های ذخیره معترض شامل خلبانان جنگنده و اعضای یگان‌های اطلاعاتی، سایبری و عملیات ویژه در ارتش رژیم صهیونیستی هستند. بسیاری از آن‌ها چندین هفته پیش پس از تصویب قانونی که ائتلاف نتانیاهو، توانایی دیوان عالی کشور را برای بررسی اقدامات کابینه محدود می‌کند، فعالیت خود را در ارتش این رژیم متوقف کردند.

منابع غربی معتقدند سفر میلی به دولت آمریکا این امکان را می‌دهد که عمق بحرانی را که ارتش رژیم صهیونیستی اخیراً با آن مواجه شده و همچنین تأثیر آن بر نیرو‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه را ارزیابی کند. پنتاگون نگران وضعیت فعلی در نیرو‌های نظامی صهیونیست‌ها است.

احتمال می‌رود، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سفر به اراضی اشغالی با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم و سایر مقامات ارشد امنیتی و نظامی آن دیدار و رایزنی کند. هنوز مشخص نیست که آیا وی با بنیامین نتانیاهو نیز دیدار خواهد کرد یا خیر.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی طرحی با ادعای «اصلاح نظام قضایی» این رژیم ارائه کرد که مخالفان آن را، «کودتای قضایی» توصیف می‌کنند و می‌گویند نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظام قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

اعتراضات جامعه صهیونیستی به تغییرات قضایی، که بیش از ۳۰ هفته از آن می‌گذرد، به ارتش این رژیم نیز رسیده و هزاران افسر و خلبان ذخیره، وضعیت خدمت خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند. زیرا تغییرات مد نظر نتانیاهو، موجب کاهش شدید اختیارات دادگاه عالی خواهد شد و این دادگاه دیگر نخواهد توانست بر مصوبات کابینه و انتخاب وزرا نظارت داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار